راه اندازی سامانه سلامت الکترونیک تا 2 ماه دیگر

0
429

طرح سلامت یکی از طرح های موفق دولت روحانی بوده که حالا نسخه الکترونیک آن هم قرار است راه اندازی شود. سامانه سلامت الکترونیک تا 2 ماه دیگر راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، پروژه سلامت الکترونیک یکی از پروژه هایی است که دولت باید تا پایان برنامه ششم توسعه آن را اجرایی کند. در همین خصوص اما دولت پیشرفت هایی داشته که وزارت بهداشت آن را اعلام کرده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، مقرر شده که با تشکیل کارگروه بخش سلامت الکترونیک، تمامی شاخص‌های ارزیابی عملکرد تحقق سلامت الکترونیک بر اساس تکالیف قانون برنامه ششم توسعه تصویب شود.

این گزارش شامل تمامی دسترسی‌ها می‌شود به نحوی که تمامی خدمات الکترونیک حوزه سلامت برای کلیه ذی‌نفعان را پوشش دهد. در این راستا ۴ پروژه کلیدی به تصویب رسید که بخش استحقاق سنجی یکی از این پروژه‌ها است. پروژه‌های دیگر نیز به ارائه نسخه الکترونیک و نسخه پیچی الکترونیکی و نیز رفع همپوشانی بیمه‌ها و نظام ارجاع و در نهایت رسیدگی الکترونیکی به اسناد پزشکی مربوط می‌شود.

در این مصوبه مقرر شد که کارگروه ظرف مدت ۲ ماه زمان بندی اجرای پروژه‌ها را تصویب و برنامه مدنظر را ارائه کند. در همین حال باید میزان تحقق این پروژه‌ها تا سال ۱۴۰۰ به دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات برای ارائه به شورا، دولت و شورای عالی فضای مجازی اعلام شود.

یادآور می شود، سامانه سلامت الکترونیک طرحی برای اداره راحت تر بیمه سلامت و ارایه خدمات ویژه به اقشار کم درآمد کشور در زمینه درمان خواهد بود. عضویت در این سامانه هم کار وزارت بهداشت در ارایه خدمات و هم کار متقاضیان برای دریافت خدمات را راحت تر خواهد کرد.

با اجرای سامانه سلامت الکترونیک دیگر صف های طولانی جلوی درب بیمه ها و درمانگاه ها کمتر خواهد شد و ارایه خدمات درمانی به متقاضیان سرعت ویژه ای به خود خواهد گرفت.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها