ربات آتش نشان در ایران

0
1955

آتش نشانی در ایران دست به استفاده از ربات ها زده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ربات ها در صنایع مختلف در حال به کار گیری هستند و در کنار کمک به نیروی انسانی در تلاش هستند تا جای نیروهای انسانی را بگیرند.

در آتش نشانی نیز ربات ها ورود یافته اند و در این باره، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ورود ربات‌های آتش‌نشان به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تا پایان امسال خبر داد.

البته ربات ها در آتش نشانی ایران آن گونه که انتظار می رود در اطفا حریق ورود نمی یابند اما ربات‌ها در بخش ارزیابی در دیگر نقاط دنیا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرا که می‌توانند در بخش ارزیابی و شناسایی موثر واقع شوند.

ربات های آتش نشان در دنیا

ربات های آتش نشان مدت کمی است که در دنیا کار خود را آغاز کرده اند و نخستین ربات در این زمینه در استرالیا کار خود را آغاز کرد. یک ربات آتش‌نشان که می‌تواند از موانع عبور کرده و دود را از ساختمان‌های در حال سوختن کنار بزند، اولیت سلاح استرالیا برای مبارزه با آتش‌سوزی در ایالت نیو ساوث‌ولز است.

ربات TAF 20 از لبه‌های بولدوزر با قابلیت کنار راندن خودروها از مسیر و همچنین یک فن بسیار پر قدرت برای تمیز کردن محیط از دود برخوردار است.این ربات همچنین می‌تواند بخار آب یا کف را از فاصله 60 متری اسپری کند و آن را از فاصله 90 متری روی آن سرازیر کند.

ربات مذکور در منطقه الکساندریا در داخل سیدنی مستقر خواهد شد و می‌تواند بسرعت از طریق زمینی یا هوایی به محل مورد نیاز اعزام شود.
TAF 20 از فاصله 500 متری قابل کنترل بوده و می‌تواند آن را به مناطقی که برای انسان خطرناک است، ارسال کرد.

قیمت این ربات 226 هزار دلار بوده و ساخت کشور آلمان است. در حال حاضر از این ربات در آلمان و مکزیک استفاده می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها