ربات‌های جاسوس در تلگرام

0
208

فناوری ها و خدمات ویژه تلگرام امروز از طریق ربات ها ارائه می شود، اما ربات ها را باید مورد بررسی قرار داد زیرا تعدادی از آن ها جاسوس هستند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ربات های تلگرام که خدمات ویژه ای به کاربران ارائه می دهند حالت ریسک دارند زیرا تعدادی از آن ها جاسوس هستند. به همین دلیل توصیه شده که کاربران نباید فریب این‌گونه ربات‌ها را بخورند، زیرا علاوه بر ضرر مالی، ممکن است از آدرس و اطلاعات شخصی آن‌ها برای ارسال تبلیغات استفاده شود.

این ربات ها اکثرا موجب آلوده شدن تلفن همراه کاربران می شود. تبلیغ ربات‌هایی مثل نذری‌یاب، دوست‌یاب، فالوئریاب و حتی اخیرا در بعضی از کانال‌ها ربات‌هایی با نام صیغه‌یاب تبلیغ می‌شوند که شاید بعضی از کاربران بخواهند از روی کنجکاوی آن‌ها را امتحان کنند. این ربات‌ها اصلا هیچ کاربرد مفیدی ندارند و در اصل ترفندی هستند برای به دست آوردن اطلاعات شخصی شما.

خطر فیشینگ در استفاده از ربات های تلگرام

یکی دیگر از مشکلاتی که این ربات ها می توانند برای شما ایجاد کنند، فیشینگ یا کلاهبرداری از اطلاعات کارت بانکی شماست. فیشینگ از کاربران این گونه صورت می گیرد که کاربر برای این‌که بتواند از این ربات‌ها استفاده کند، باید یک مبلغ ناچیزی را پرداخت کند، شاید این مبلغ خیلی کم باشد و برای شما اصلا اهمیتی نداشته باشد، اما وقتی پرداخت می‌کنید اطلاعات بانکی شما را سرقت می‌کنند و می‌توانند از حسابتان به راحتی برداشت کنند.

ممکن است  با استفاده از همین ربات‌ها، شما را عضو سرویس ارزش افزوده کنند که ماهیانه یا روزانه مبلغی اضافی روی قبض تلفن شما ثبت می‌شود یا از اعتبار سیم‌کارتتان کم می‌شود.

در هر صورت شاید همیشه علاقه مند به استفاده از این ربات ها نیستید اما با نزدیک شدن محرم ربات هایی برای یافتن نذری به شما معرفی می شود که این ریسک های مورد ذکر را دارند. پس در استفاده از این ربات ها حواستان را جمع کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها