رتبه بندی اپ‌های گوگل پلی بر اساس نوع دستگاه و کشور

0
158

گوگل قصد دارد رتبه بندی اپلیکیشن های گوگل پلی استور را برای هر کشور و هر دستگاه سفارشی کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، گوگل با اعمال تغییراتی در نحوه محاسبه و نمایش رتبه بندی اپلیکیشن های گوگل پلی استور، روز دوشنبه اعلام کرد که این تغییر برای کاربران و توسعه دهندگان مفیدتر و مرتبط‌تر است.

در واقع به جای یک رتبه بندی کلی برای برنامه، بسته به نوع دستگاه می‌توان رتبه بندی را مشاهده کرد. علاوه بر این گوگل قصد دارد رتبه بندی‌های خاصی برای هر کشوری که دستگاه در آن ثبت شده است؛ ارائه کند.

دلایل مفید بودن رتبه بندی اپلیکیشن های گوگل پلی استور روشن است.

اولاً همه برنامه‌ها در همه‌ی کشورها ارائه نمی‌شود. به طور مثال توسعه دهنده‌ای که یک برنامه پیام رسان در Play Store دارد که برای یک کشور خاص طراحی شده است؛ رتبه بندی کاربران همان کشور را دریافت می‌کند.

دلیل مهم‌تر دیگر این است که برخی از برنامه‌ها برای گوشی‌های تاشو و یا تبلت ها مناسب هستند؛ بنابراین رتبه بندی متناسب با دستگاه عرضه می‌شود.

گوگل قصد دارد در ماه نوامبر رتبه بندی‌های مربوط به کشور را منتشر کرده و رتبه بندی‌های مختص دستگاه را در سال 2022 (برای تبلت ها، گوشی‌های تاشو، Chrome OS، Wear OS یا Android Auto) عرضه کند.

در بخش دیگری از اعلامیه گوگل، این کمپانی داده‌ها و معیارهای بیشتری از فروشگاه Play برای توسعه دهندگان در کنسول Google Play ارائه می‌دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها