رتبه پایین ایران در عرضه خدمات مخابراتی نسل چهارم تلفن همراه

0
448

کالاسودا- به نظر میرسد ایران با توجه به رتبه بندی اخیر سایت اوپن سیگنال، در زمینه ارائه خدمات مخابراتی نسل چهارم تلفن همراه در دنیا در جایگاه خوبی قرار نداشته باشد.

طبق گزارش اوپن سیگنال و به نقل از خبرگزاری مهر، وضعیت ارائه این خدمات در ۸۸ کشور جهان و از جمله ایران را نشان می دهد. کشور ما در رتبه ۷۶ قرار گیرد. خدمات نسل چهارم تلفن همراه در بیش از ۶۹ درصد از مساحت کشور ایران در دسترس است. اما متوسط سرعت دسترسی به این خدمات ۱۳.۷۳ مگابیت در ثانیه است. همین امر دلیلی شد تا کشورمان رتبه ای بهتر از ۷۶ در این لیست کسب نکند.

رتبه اول از نظر سرعت دسترسی به خدمات نسل چهارم سنگاپور است. متوسط سرعت یاد شده در این کشور ۴۴.۳۱ مگابیت است. پس از این کشور هلند، نروژ، کره جنوبی، مجارستان، بلژیک استرالیا، نوزلند، بلغارستان، دانمارک، کانادا، صربستان، کرواسی و اسپانیا قرار دارند.

البته ایران ایران از نظر میزان مساحت تحت پوشش خدمات نسل چهارم وضعیت بهتری دارد و در رتبه شصتم جهانی است. در این زمینه کره جنوبی، ژاپن، نروژ، هنگ کنگ، آمریکا، هلند، مجارستان، کویت، لیتوانی، جمهوری چک، سوئد و تایوان رتبه های برتر را به دست آورده اند.