ردیابی حجاج ایرانی با تلفن همراه

0
140
ردیابی حجاج ایرانی با تلفن همراه

امسال حجاج ایرانی به منظور برقراری امنیت از طریق تلفن همراهشان ردیابی می شوند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، از سال 1396 که زائران ایرانی با شرط برقراری امنیت راهی زیارت خانه خدا می شوند از سوی نهادهای ایرانی نیز ردیابی آن ها به صورت کامل برای خبر از شرایط لحظه ای حجاج صورت می گیرد.

تا سال گذشته این ردیابی از طریق دستبند الکترونیکی انجام می شد اما امسال اعلام شده که دیگر از دستبند الکترونیکی به منظور ردیابی حجاج ایرانی استفاده نمی شود. در این باره اعلام شده که هیچ‌کدام از زائران خانه خدا به چنین دستبندهایی مجهز نیستند اما به نوعی از طریق تلفن‌هایی که به همراه دارند می‌توان آنها را ردیابی و شناسایی کرد که این کار از طریق مدیران کاروان انجام می‌شود،اما دستبندهایی که سال‌های قبل وجود داشت، امسال وجود ندارد.

این ردیابی به منظور تامین امنیت حجاج ایرانی انجام می شود. در سال 1394 در حادثه منا حجاج ایرانی زیادی به شهادت رسیدند و از آن جایی که امکان ردیابی آن ها وجود نداشت تشخیص اجساد آن ها از حجاج دیگر کشورها بسیار سخت بود. از این رو از آن سال به بعد نهادهای ایرانی اعزام کننده حجاج با اتکا به تکنولوژی به منظور شناسایی حجاج ایرانی و همچنین تشخیص موقعیت مکانی آن ها دست به ردیابی این زائران می زنند. این اقدام با موافقت حجاج روبرو بوده است.

یادآور می شود، فاجعه منا روز ۲ مهر ۱۳۹۴ برابر با ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی و ۱۰ ذیحجه ۱۴۳۶ قمری هم‌زمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در «خیابان ۲۰۴» نزدیک تقاطع آن با «خیابان ۲۲۳»، در منطقهٔ منا، شهر مکه، عربستان سعودی رخ داد و منجر به کشته شدن دست کم ۲٬۲۳۶ زایر شد. ازدحام حجاج دلیل این فاجعه اعلام شده‌است. آمار دقیق تلفات این حادثه رسماً اعلام نشده‌است. مقامات رسمی عربستان ۲ روز پس از وقوع حادثه تعداد جانباختگان را ۷۶۹ نفر اعلام کردند. حال آنکه با توجه به مشاهدات میدانی صورت گرفته جمعیتی در حدود ۸۰۰۰ نفر در این واقعه تلخ جان باختند. بر اساس مجموع آمار استخراج‌شده از گزارش‌های جداگانهٔ کشورها، تعداد فعلی جانباختگان ۲٬۴۳۱ نفر است.

تعداد جانباختگان ایرانی در این حادثه ۴۶۴ نفر اعلام شده که تمامی مفقودان حادثه تا تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۴ شناسایی شدند و ۴۲ قربانی دیگر در قبورالشهدای مکه دفن شده‌اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها