رد ادعای ترامپ؛دستگاه تصفیه‌ی هوا مانع کروناویروس نمی‌شود

0
436

به تازگی رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ اظهار کرده است که در کلیسای Dream City یک دستگاه تصفیه‌ی هوا وجود دارد که می‌تواند کروناویروس را از بین ببرد. اما کارشناسان این ادعا را رد کرده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techtimes، از آنجا که COVID-19 از شخصی به شخص دیگر منتقل شده و می‌تواند به راحتی از هوا عبور کند؛ ادعای اینکه که یک دستگاه تصفیه هوا قادر است مانع از آن شود؛ بی اساس است.

دستگاه تصفیه هوا قادر است با مشکلات تنفسی مقابله کرده و کیفیت کلی هوا را بهبود ببخشد؛ اما فیلتر معمولی HEPA نمی‌تواند ذره‌ای به اندازه ویروس را از بین ببرد.

کارآمدترین دستگاه‌های تصفیه هوا تنها قادر هستند ذرات کوچکتر از 0.1 میکرون یا بزرگتر را جذب کنند و بیشتر دستگاه‌های تصفیه معمولی تنها ذرات 3 میکرون یا ذرات بزرگتر را جذب می‌کنند؛ اما ویروس‌ها 100 برابر کوچکتر از باکتری‌ها هستند و معمولاً اندازه‌ی آن‌ها بین 0.004 تا 0.1 میکرون است؛ بنابراین کارامدترین دستگاه‌های تصفیه نیز قادر به جذب این ویروس‌ها نیستند.

کروناویروس به راحتی می‌تواند بین افراد منتقل شده و ساده‌ترین راه برای مقابله با آن جلوگیری از تماس با شخص آلوده است. بنابراین بهتر است دست‌های خود را مرتب بشویید و از ماسک صورت استفاده کنید.

دستگاه‌های تصفیه هوا کارای بالایی دارند؛ اما برای حفاظت شما از کروناویروس مناسب نیستند. شما می‌توانید از دستگاه تصفیه برای کاهش آلرژی‌های فصلی و یا از بین بردن میکروب‌ها استفاده کنید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها