رسیدن به حداکثر سرعت ب‌ام‌و i8 کوپه

0
256

در سال 2009 و زمانی که دنیا هنوز هم شر رکورد اقتصادی بزرگ خلاص نشده بود ب‌ام‌و پیش‌نمایشی از آینده محصولات خود را پدیدار کرد. در همان سال بود که کانسپت ب‌ام‌و ویژن EfficientDynamics به عنوان یک محصول پلاگین هیبرید علمی تخیلی معرفی گردید. پس از حضور در فیلم مأموریت غیرممکن و چند سال وقفه، سرانجام i8 با اکثر ویژگی‌های مدل مفهومی ظاهر شد.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، 6 سال پس از معرفی هم i8 همچنان توجهات را به خود جلب می‌کند. این خودرو در عین اینکه ظاهر متمایزی دارد از توانایی‌های عملکردی مناسبی نیز برخوردار است. جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط AutoTopNL نشان دهنده‌ی حضور این خودرو در اتوبان بوده و به ما یادآوری می‌کند که i8 اصلاً خودروی کندی نیست.


ب‌ام‌و ادعا می‌کند این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.2 ثانیه‌ای دارد که با توجه به قوای محرکه هیبریدی‌اش کاملاً پذیرفتنی است. یک پیشرانه 3 سیلندر 1.3 لیتری توربو با واحد الکتریکی و باتری 11.6 کیلووات ساعتی همراه شده و قدرت کل 369 اسب بخاری و گشتاور 569 نیوتون متری را تولید می‌کنند. این نیرو از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود.

اگرچه سال 2019 تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد اما ب‌ام‌و i8 هنوز هم خودرویی متعلق به آینده نشان می‌دهد. متأسفانه این خودرو دیگر تولید نخواهد شد زیرا یکی از مدیران ب‌ام‌و اوایل امسال گفته بود جانشین مستقیمی برای i8 وجود ندارد. پس از آن نیز خود ب‌ام‌و اعلام کرد تولید این خودرو در آوریل سال 2020 به پایان می‌رسد. i8 هرگز فروش بالایی را تجربه نکرد و همین ماه تازه بیست هزارمین دستگاه از آن تولید گردید اما باعث شد خودروهای هیبریدی درست به اندازه محصولات الکتریکی تسلا جذاب به نظر آیند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها