رسیدن 4 فضانورد به ISS در ماموریت Crew-1 با دراگون اسپیس ایکس

0
2898

در سفری تاریخی چهارفضانورد پس از پرتاب با فضاپیمای دراگون متعلق به اسپیس ایکس به مدار رسیدند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress، پرتاب با موشک فالکون 9 ساعت 19:27 از فلوریدا و از مرکز فضایی کندی متعلق به ناسا انجام شد و 9 دقیقه بعد روی کشتی فضایی نشست.

فضاپیمای Dragon سه ماه پیش به صورت آزمایشی با خدمه دونفره در یک پرواز آزمایشی موفقیت آمیز به مدار به زمین بازگشت و این بار به صورت رسمی عملیات ارسال 4 فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی ISS را با موفقیت انجام داد.

این ماموریت Crew-1 نام گرفت که 18 سال پیش از تاسیس کمپانی فضایی خصوصی Space Exploration Technologies Corp توسط ایلان ماسک اولین عملیات تاریخی خود را به پایان رساند.

کمپانی اسپیس ایکس با هدف جمعیت‌دار کردن سیارات تاسیس شده و به عنوان شرکتی خصوصی با ناسا قرارداد همکاری بسته است.

 

ماموریت Crew-1 نقطه عطف در توسعه صنعت فضایی است که در آن کمپانی‌های خصوصی به ارائه خدمات تجاری و گردشگری فضایی در مدار Leo می‌پردازند.

پس از بازنشستگی شاتل فضایی در سال 2011 ، ناسا با هدف واگذاری تجاری بخشی از خدمات با اسپیس ایکس و بوئینگ قرارداد 7 میلیارد دلاری امضاء کردو حق امتیاز تاسیس ایستگاه فضایی را برای توسعه تجاری اعطا کرد.

ماموریت Crew-1 به دلیل بدی آب و هوا از شنبه به یکشنبه موکول شد.

در این ماموریت فرمانده مایکل هاپکینز 51 ساله سرهنگ نیروی هوایی و حلبان آزمایشی 7 سال پس از اولین سفر، دومین سفر خود را به ایستگاه فضایی بین المللی انجام می‌دهد.

سه نفر دیگر همراه وی هستند: شانون واکر 55 ساله، فیزیکدان و اهل هوستون، ویکتور گلوور 44 ساله خلبان نیروی دریایی از کالیفرنیا به عنوان اولین سیاه پوستی که 6 ماه در ایستگاه حضور خواهد داشت و مهندس هوافضای 55 ساله، سویچی نوگوچی کسی است که هم با فضاپیمای سویوز، هم با شاتل و هم با دراگون اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی می‌رود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها