آمازون به دنبال رهبر بازار؛ رشد سریع آمازون موزیک نسبت به اسپاتیفای

0
164
آمازون به دنبال رهبر بازار؛ رشد سریع آمازون موزیک نسبت به اسپاتیفای

در حال حاضر اسپاتیفای رهبر استریم های موسیقی در دنیا است و اپل نیز با اپلیکیشن اپل موزیک خود که به تازگی تعداد کاربران آن از مرز 60 میلیون گذشته است به دنبال این بازار است. اما این بازار به تازگی رقیب دیگری به نام آمازون موزیک را نیز در کنار خود می بیند.

آمازون موزیک به دنبال رقبای دیگر

به نظر می رسد که استریم apple music ، یک استریم بالقوه با پتانسیل بالاست که می تواند به زودی به دیگر رقبا برسد. فایننشال تایمز نیز گزارش کرده است که امازون موزیک به سرعت در حال رشد است.

این گزارش ادعا می کند که آمازون موزیک در سال 2018 به میزان 70 درصد رشد و حدود 32 میلیون مشترک داشته است. با این حال هنوز به اپل و اسپاتیفای نرسیده و پشت سر این دو استریم قرار دارد. اگر فرض کنیم آن دو استریم نیز در حال رشد باشند، آمازون باید همچنان این میزان از رشد خود حفظ کند تا به سرعت به همان میزان مشترک دست پیدا کند. این گزارش در ادامه می افزاید که اسپاتیفای در حال رشد با نرخ آهسته تری به میزان 25 درصد در سال است.

البته آمازون کمی دیر به این بازی رسید، چرا که سرویس آمازون موزیک در سال 2016 راه اندازی شد. همچنین اپل موزیک تعدادی از مشتریان خود را به واسطه کاربران آمازون اکو به دست آورده است که آمازون برای خریداران این دستگاه اشتراک نامحدود را فراهم کرده است.

آمازون موزیک به دنبال رقبای دیگر

جامعه هدف آمازون بازه سنی مسن تر را پوشش قرار داده؟

همچنین به نظر می رسد که آمازون برای جمعیت مسن تر جذاب تر است، که در ان 14 درصد مشترکان آنها 55 سال به بالا هستند و در مقایسه با اسپاتیفای که در آن مشترکان 55 ساله و بالاتر تنها 5 درصد از کاربران پایه را تشکیل می دهد. با توجه به صحبت های رئیس آمازون موزیک، استیو بوم: ما برای همان مشتریان شرکت های رقیب مبارزه نمی کنیم، برای این این صنعت بتواند به تمام توان خود برسد، ما نمی توانیم فقط به افراد 15 تا 22 ساله توجه کنیم.

جامعه هدف آمازون بازه سنی مسن تر را پوشش قرار داده؟

برنامه های جذاب آمازون در آینده

گزارش هایی وجود دارد که آمازون قصد دارد گزینه های مشتریان وفادار را نیز به برنامه های خود اضافه کند. همچنین گزارش شده است که این شرکت در حال برنامه ریزی ساخت مجموعه ای از اسپیکرهای هوشمند جدید با کیفیت صوتی بهتر است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها