رشد 32 درصدی بازار سرویس‌های استریمینگ موسیقی

0
184

سال گذشته سال خوبی برای سرویس‌های استریم موسیقی بود. سهم کل بازار نسبت به سال گذشته حدود 32 درصد رشد داشته است؛ در حالی که سرویس پخش موسیقی Spotify و Apple Music هنوز هم در صدر جدول هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena، طبق تحقیقات انجام شده توسط Counterpoint، تعداد مشترکان سرویس موسیقی اپل با رشد 36 درصدی همراه بوده و 19 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

تعداد مشترکان Spotify نیز با رشد 23 درصدی همراه بوده و سهم قابل توجه در بازار در سال گذشته را به دست آورده و حتی 31 درصد از سهم کل درآمد بازار را به خود اختصاص داده است. مقام سوم به سرویس پخش آمازون به 15٪ می‌رسد و YouTube Music با 6٪ از بقیه رقیبان عقب است.

تحلیلگران بازار بر این باورند که موفقیت اپل به دلیل بهبود مداوم سرویس خود است و همچنان به جذب مشترکان از Spotify ادامه می‌دهد؛ در حالی که دلیل موفقیت دیگر سرویس اپل به دلیل محتوای منحصر به فرد و معاملات تبلیغاتی آن است.

Counterpoint معتقد است که این روند در طول سال 2020 ادامه خواهد یافت و مشترکان با توجه به شیوع COVID-19 بیش از 25 درصد رشد خواهند کرد. اگر پیش بینی‌ها درست باشد، تعداد مشترکان در سراسر جهان فراتر از 450 میلیون خواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها