رصد الکترونیکی مرزهای ایران

0
625

رصد مرزهای ایران به وسیله ابزار الکترونیکی صورت می گیرد و این کنترل از تهران هم می تواند انجام شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ابزار الکترونیکی در عرصه های مختلف به کمک نهادهای ایران می آیند و حالا ارتش هم با تکیه بر این ابزار الکترونیکی، امنیت مرزها را تامین می کند.

در همین رابطه، ارتش اعلام کرده که مرز‌های ایران امروز به صورت کاملا الکترونیک پایش می‌شود، امکاناتی مانند دوربین‌های سداد، پهپاد‌ها و بالون‌هایی که در مرز‌های غربی و شرقی کشور مستقر شده اند، به ارتش این امکان را می‌دهند که به صورت شبانه روزی مرز‌ها را رصد کند.

علاوه براین گفته شده که در حوزه تامین امنیت در مرز‌ها با نصب دوربین‌های پیشرفته سداد و دیگر تجهیزات کاملا بومی به صورت شبانه روز تحرکات مرزی رصد می‌شود. همچنین، سیستم یکپارچه‌ای ایجاد شده که به وسیله آن ارتش می تواند همه مرز‌ها را از تهران رصد کند.

این در حالی است که ایران در زمینه تامین امنیت خود در تامین سلاح و اقدامات فضایی نیز بر تکنولوژی تکیه دارد. در زمینه تولید موشک های دوربرد که این روزها اعتراض بسیاری از دشمنان ایران را به دنبال داشته نیز ایران بر تکنولوژی تکیه کرده است. صنعت فضایی ایران نیز با استفاده از همین تکنولوژی پیشرفت ویژه ای داشته تا جایی که آمریکا این روزها تلاش دارد صنعت فضایی ایران را با تحریم ها محدود کند. این فناوری ها توان دفاعی ایران را چنان افزایش داده که تهدیدهای خارجی تاثیری بر توان ایران ندارد. خودکفایی دفاعی و صنعتی در ایران این روزها مدیون فناوری و تکنولوژی است و ابزارآلات الکترونیکی در این زمینه امتیازات ویژه ای برای کشورمان رقم زده اند. استفاده از آخرین سیستم های پیشرفته در صنایع مختلف از جمله صنعت دفاعی ایران را از دیگر کشورهای خاورمیانه پیش انداخته است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها