رفع ارور access is denied در ویندوز 10

2
12852
رفع ارور access is denied در ویندوز 10

ارور access is denied یکی از ارورهایی که در سیستم عامل ویندوز حین نصب و اجرای برنامه ها ممکن است به وجود آید. این ارور مربوط به سطح دسترسی است و برای حل مشکل، راهکار اصلی این است که نرم‌افزار را با دسترسی Administrator اجرا کنیم. به این منظور می‌توان از حساب کاربری ادمین به جای حساب استاندارد استفاده کرد. در ادامه این راهکار را بررسی خواهیم کرد.

علل نمایش خطای access is denied

مواقعی پیش میاید که میخواهید پوشه ای را باز کنید و ویندوز به شما اجازه باز کردن آن پوشه را نمی  دهد.ممکن است عجیب باشد وقتی ویندوز به شما می گوید اجازه دسترسی به چیزی را در رایانه شخصی خود ندارید. معمولاً  این نتیجه اختلال در permission یا مجوزها در سیستم فایل NTFS است که ویندوز بطور پیش فرض از آن استفاده می کند. گاهی نیز ممکن است فایل یا فولدر موجود نباشد و یا نرم ‌افزار در حساب کاربری ادمین اجرا شده اما دسترسی ‌های آن محدود شده است. در اغلب موارد، ارور به دلیل نبود دسترسی ادمین نمایش داده می‌ شود.

منظور از دسترسی ادمین این است که فایل‌هایی که در درایو C و در پوشه‌ی ویندوز و یا فولدرهای مهمی مثل Program Files قرار گرفته‌اند، معمولاً از دسترسی کاربر استاندارد خارج هستند و صرفاً می‌توان آنها را خواند و یا نرم‌افزاری را اجرا کرد. تغییر دادن فایل ‌ها و حتی اضافه کردن فایل در این پوشه ‌ها، با دسترسی مدیر صورت می ‌گیرد و کاربر عادی با حساب کاربری استاندارد، نمی ‌تواند کاری انجام دهد.

اگر می بینید که دسترسی شما در هنگام تلاش برای دسترسی به یک پرونده یا پوشه محدود شده است، ما برای حل این مشکل شما را راهنمایی می کنیم .

پیش از ارائه راه حل این مشکل لازم به یادآوری است زمانی که قصد دارید ارور های مربوطه به access denied را برطرف کنید، باید حساسیت به خرج دهید. توجه داشته باشید که برای پوشه هایی مانند Windows, Program Files, Program Data  بهتر است تغییراتی ایجاد نکنید و مالک بصورت پیشفرض باشد. چرا که اگر به اشتباه پوشه امنیتی را تغییر مالک دهید ، باعث می شود تا از نظر امنیتی سیستم شما دچار نقص شود.

علل نمایش خطای access is denied

 چگونه مشکل access is denied را حل کنیم

در بیشتر موارد ، برای ایجاد تغییر در مالکیت پرونده / پوشه ، باید مجری  یا اکانت Administrator در رایانه شخصی خود باشید. شما می توانید مجوزها را در دایرکتوری هایی که به شما تعلق دارد ببندید ، اما در پوشه های دیگر کنترل زیادی ندارید.

این به منظور حفظ فایل ها به منظور امنیت شخصی در کامپیوتر انجام می گیرد. فقط Administrator ها می توانند به فایل هایی که به کاربر دیگری تعلق دارند دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این برای ایجاد تغییر در فایل های سیستمی ، مانند موارد موجود در Program Files و پوشه های Windows ، باید دسترسی ادمین را ارائه دهید. در ادامه روش انجام این کار را خواهید دید:

 چگونه مشکل access is denied را حل کنیم

آیا شما Administrator هستید؟

اگر شما Administrator در کامپیوترتان هستید، می توانید سریع این مشکل را حل کنید.

  • برای شروع از اکانت خود خارج شوید و با اکانت Administrator وارد شوید.
  • بر روی پوشه مورد نظر که نمی توانید واردش شوید راست کلیک کنید و بر روی Properties کلیک کنید.
  • وارد بخش Security شوید و سپس بر روی گزینه Advanced کلیک کنید.

برای شروع از اکانت خود خارج شوید و با اکانت Administrator وارد شوید.

  • در بخش Owner بر روی لینک Change کلیک کنید. اگر با نمایش مشکلی وجود داشته باشد Unable to display current owner نشان داده می شود. کافیست برای رفع مشکل خطای Access Denied در ویندوز 10 روی گزینه Change کلیک کنید.

در بخش Owner بر روی لینک Change کلیک کنید.

  • با باز شدن پنجره جدید دیگری خواهید دید که Select User or Group نوشته شده است. در فولدر و پوشه ای که هستید نام اکانتی که قصد دارید به عنوان مالک پوشه باشد را انتخاب کنید. این قسمت می تواند نام کاربری فرد یا گروهی از کاربران روی ویندوز باشد.
  • با انتخاب Administrators می توانید به تمامی ادمین های ویندوز اجازه مالکیت به پوشه یا فولدر مورد نظر را بدهید. در قسمت Users برای تمامی کاربران ساده در نظر گرفته می شود. شما می توانید یک کاربر برای دسترسی کامل به پوشه مورد نظر انتخاب کنید و یا با زدن Change settings for all users تعیین کنید که همه ادمین ها بتوانند به این پوشه دسترسی داشته باشند.
  • اکنون روی Ok کلیک کنید و کار تمام است.

با باز شدن پنجره جدید دیگری خواهید دید که Select User or Group نوشته شده است.

تنظیمات آنتی ویروس را بررسی کنید

گاهی اوقات برخی تغییراتی که از جانب انتی ویروس روی فولدرها اعمال می شود، نیز می تواند منتهی به این مشکل شود. برای اینکه ببینید آیا این تنظیمات اشتباه آنتی ویروس موجب محدودیت دسترسی شده است یا خیر باید آن را بررسی کنید. یک بار انتی ویروس خود را غیرفعال کرده و مجددا وارد پوشه شوید تا ببینید که آیا ارور Access denied برطرف شده است یا خیر. اگر باز هم مشکل پا برجا بود روش ارائه شده دیگر که در زیر آمده است را بررسی کنید.

تنظیمات آنتی ویروس را بررسی کنید

دسترسی فایل را بررسی کنید

اگر با تغییر مالکیت و تنظیمات آنتی ویروس نتوانستید ارور Access in denied را حل کنید، باید به مجوز های فایل رفته و آن ها را بررسی کنید تا هرگونه محدودیت در آن وجود نداشته باشد.

  • برای حل این مشکل مانند روش قبل روی پوشه مورد نظر راست کلیک کرده و Properties را بزنید.
  • حالا با باز شدن پنجره جدید به تب Security بروید.
  • در قسمت بالای این پنجره نام افراد و ادمین هایی که به این پوشه دسترسی دارند نمایش داده می شود.
  • با زدن Add می توانید کاربران مورد نظر خود را اضافه کنید.
  • با کلیک روی هر کاربر در قسمت پایینی می توانید با تیک زدن دسترسی های مورد نظر را انتخاب کرده و ذخیره کنید.
  • همانطور که انتظار می رود Full control باعث می شود تا کاربر مورد نظر دسترسی کامل و بدون محدودیت داشته باشد.
  • همچنین فعال بودن تیک Read باعث می شود تا فرد تنها بتواند فایل ها و پوشه را مشاهده کند و قابلیت ویرایش کردن نداشته باشد.

حالا با باز شدن پنجره جدید به تب Security بروید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
وحید
وحید
3 سال پیش

کلا واسه من حساب ادمین نداره ولی میگه برو به حساب ادمینت چیکار کنم؟

eli
eli
3 سال پیش

مال من از security اینجوری نمیاره دیگه تروخدا کمک کنید