رفع فیلتر تلگرام از شایعه تا واقعیت

0
129

شایعات فراوانی درباره رفع فیلتر تلگرام از اردیبشهت 97 که این پیام سان به دستور مقامات قضایی فیلتر شد تاکنون منتشر شده است که در تازه ترین خبره در این باره مرکز ملی فضای مجازی خبر احتمال رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، پیام رسان تلگرام در چند سال اخیر توانسته است مخاطبان بسیاری را در اقصی نقاط جهان به دلیل قابلیت ها و کاربردهای خود جذب کد. در ایران نیز با وارد شدن این پیا رسان روز به روز بر موج مخاطبان ان افزوده شد و به یکی از پرطرفدارترین پیام رسان ها در میان سایر رقبای خود چون وایبر و واتساپ تبدیل شد اما این پیام رسان از اردیبهشت سال ۱۳۹۷ با دستور قوه قضاییه فیلتر شد.

پس از فیلتر تلگرام به دستور مقامات قضایی چندین بار در اخبار و فضای مجازی شایعاتی مبنی بر رفع فیلتر آن مطرح شد که این شایعات به کرات از سوی مقامات کشورمان تکذیب و اعلام شد که همچنان این پیام رسان در فیلتر باقی خواهد ماند البته موج شایعات رفع فیلتر تلگرام تا امروز همچنان باقی است و به تازگی نیز اخباری مبنی بر رفع فیلتر آن از گوشه و کنار به گوش می رس تا جایی که روز گذشته (17 مهرماه) خبرهایی منتسب به سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شواری عالی فضای مجازی کشور با مضمون «رفع فیلتر تلگرام» در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بر این نکته تصریح شده بود که اعضای شورای عالی فضای مجازی با رفع فیلتر تلگرام موافق هستند و به همین دلیل تا پایان ماه صفر فیلترینگ تلگرام برداشته می‌شود.

با اوج گرفتن این خبرها در شبکه های مجازی مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: در پی انتشار خبری با عنوان «احتمال رفع فیلتر تلگرام» به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و انعکاس آن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به اطلاع می‌رساند، این خبر جعلی و ساختگی بوده و هیچ گونه مکاتبه‌ای با رئیس قوه قضائیه صورت نگرفته بنابراین صحت ندارد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که این خبر در راستای تشویش اذهان عمومی منتشر شده و جهت تنویر افکار عمومی متعاقبا پیگیری‌های لازم از طریق مراجع ذی صلاح انجام خواهد گرفت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها