رقبای چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT چه کسانی هستند؟

0
220

کمتر از 9 هفته پیش OpenAI از یک نسخه نمایشی اولیه از چت بات هوش مصنوعی ChatGPT  رونمایی کرد که توانست جامعه هوش مصنوعی و عموم مردم را جذب کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat،  از آن زمان، امکانات و محدودیت‌ها و خطرات این چت بات مشخص شده و مایکروسافت میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرد.

حال این سوال به وجود می‌آید آیا کسی می‌تواند با OpenAI و ChatGPT رقابت کند؟

به نظر می‌رسد هر روز مدعیان جدید و قدیمی وارد رینگ می‌شوند.

مثلاً امروز صبح، رویترز گزارش داد که غول جستجوی اینترنتی چینی بایدو قصد دارد یک سرویس چت بات هوش مصنوعی مشابه ChatGPT OpenAI در ماه مارس رونمایی کند.

در اینجا چند رقیب برتر برای به چالش کشیدن ChatGPT وجود دارد:

Anthropic: Claude

آنتروپیک، یک استارت آپ در سانفرانسیسکو است.

Anthropic یک ربات چت هوش مصنوعی به نام Claude را توسعه داده که نسخه بتا از طریق یکپارچه سازی Slack در دسترس است که شبیه ChatGPT است.

DeepMind: Sparrow

دو هفته پیش، مدیر و بنیانگذار DeepMind، Demis Hassabis، گفت که DeepMind در حال بررسی ربات چت خود Sparrow در سال 2023 است.

گوگل: LaMDA

LaMDA – مخفف Language Model for Dialogue Applications  یکی از بزرگ‌ترین رقبای ChatGPT است و گوگل اعلام کرده مهارت‌های مکالمه LaMDA “سال‌ها در حال شکل گیری بوده است.”

Character AI

همین سه ماه پیش، Noam Shazeer (یکی از نویسندگان مقاله اصلی Transformer) و دانیل دی فریتاس Character AI، فناوری جدید چت ربات هوش مصنوعی خود را راه اندازی کردند که به کاربران اجازه می‌دهد با هر کسی چت و بازی کنند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها