آموزش گام به گام رمزگذاری فایل های پاورپوینت

0
253
آموزش گام به گام رمزگذاری فایل های پاورپوینت

رمزگذاری فایل های پاورپوینت مانند اکسل، ورد و سایر نرم افزار های دیگر در اختیار کاربران قرار می گیرد تا از صفحات و فایل های خود حفاظت کنند. در این بخش قصد داریم به بررسی و آموزش این قابلیت کاربردی به دو روش بپردازیم.

مایکروسافت آفیس داخل نرم افزار های خود قابلیتی را به صورت پیش فرض در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند از فایل های خود حفاظت کنند و آن ها را در برابر تغییرات و دسترسی های غیر مجاز محافظت می کند. در نظر داشته باشید پس از اجرای این ترفند رمز عبوری برای آن سند ایجاد می کنید که برای دسترسی و ایجاد تغییرات در آن فایل به پسورد آن نیاز دارید. در این بخش قصد داریم به روش پیش فرض نرم افزار و همچنین معرفی یک ابزار برای رمز گذاری فایل بپردازیم. برای انتخاب بهترین فونت برای استفاده و تهیه یک پاورپوینت خوب در این بخش کلیک کنید.

رمز گذاری اسناد پاورپوینت با استفاده از رمزگذاری داخلی نرم افزار

همانطور که بیان شد تمام اسناد در مایکروسافت آفیس قابلیت رمز گذاری داخلی را دارند. برای ایجاد روز عبور از این روش با ما همراه شوید.

در گام نخست باید فایل پاورپوینت مورد نظر خود را اجرا کنید.

در گوشه بالا سمت چپ روز گزینه File کلیک کنید.

در این بخش باید وارد Info شده و گزینه Protect Presentation را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه 4 قسمت برای شما نمایش داده می شود شما باید گزینه Encrypt with password را انتخاب کنید.

در گام بعدی نیاز دارید که رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید. پس از انتخاب گزینه Ok باید رمز عبور خود را وارد کنید.

در نظر داشته باشید که به سادگی می توانید رمز عبور خود را تغییر داده یا آن را حذف کنید. برای این کار باید وارد File شده و در Info یک بار روی گزینه Protect Presentation کلیک کنید. حال باکسی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید رمز عبور خود را تغییر دهید یا آن را به طور کلی حذف کنید. توجه داشته باشید که پس از اعمال تغییرات باید آن ها را ذخیره سازی کنید.

رمز گذاری اسناد پاورپوینت با استفاده از رمزگذاری داخلی نرم افزار

ایجاد پسورد اسنادپاورپوینت با استفاده از نرم افزار

اگر قصد استفاده از ابزار رمزگذاری را برای اسناد پاورپوینت خود دارید Wondershare WinSuite ابزار بسیار مناسبی است. با استفاده از این نرم افزار می توانید در کمترین زمان فایل ها و اسناد خود را رمز گذاری کنید. این نرم افزار امنیت بسیار خوبی را برای فایل های شما ایجاد می کند.

لینک دانلود نرم افزار Wondershare WinSuite برای ویندوز

نرم افزار یاد شده برای رمزگذاری سند پاورپوینت را اجرا کنید و به بخش Privacy & Security بروید. در این بخش وارد File Encryption شوید. حال محیطی که برای ایجاد پسورد مورد نیاز است در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید به محافظت از اسناد خود بپردازید.

ایجاد پسورد اسنادپاورپوینت با استفاده از نرم افزار

همانطور که بیان شد برای ساخت پسورد برای پاورپوینت سه مرحله وجود دارد و باید مراحل زیر را اجرا کنید.

  • فایل پاورپوینت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • پسورد مورد نظر خود برای فایل یا فولدر مورد نظر را وارد کنید. توجه داشته باشید رمز عبور به حروف کوچک و بزرگ حساس است.
  • قسمتی را که قصد دارید فایل خروجی شما در آن درایو و پوشه مورد نظر ذخیره شود را انتخاب کنید. سپس گزینه Start را انتخاب کنید.

پس از پایان فرایند فایل مورد نظر شما به رمز انتخابی مجهز شده و برای اجرای آن نیاز دارید که رمز عبور مورد نظر را وارد کنید و سپس وارد سند پاورپوینت خود شوید.

نرم افزار یاد شده قابلیت های بسیار زیادی دارد و در این بخش به مرور برخی از آن ها می پردازیم.

Wondershare به شما این قابلیت را می دهد که علاوه بر فایل ها از پوشه ها نیز محافظت کنید.

این نرم افزار از اسناد دیگر مانند Word ، Excel ، Text ، Exe و غیره پشتیبانی می کند.

با استفاده از این اپلیکیشن می توانید علاوه بر فرمت های یاد شده از فیلم ها، موسیقی ها و… رمز گذاری کنید.

نکته جالب توجه در مورد این نرم افزار را باید عدم قابلیت حذف رمز های عبور ایجاد شده توسط نرم افزار هایی که این فرایند را انجام می دهند دانست.

در این بخش به مرور دو روش برای حفظ امنیت فایل های پاورپوینت پرداختیم، البته در نظر داشته باشید که نرم افزار های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که می توانید به استفاده از آن ها بپردازید.

همانطور که بیان شد برای ساخت پسورد برای پاورپوینت سه مرحله وجود دارد و باید مراحل زیر را اجرا کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها