روباتی که هم ورزشکار است هم انسان نما

0
957

روباتی که هم ورزشکار است هم انسان نما|کالاسوداکالاسودا_پژوهشگران  حوزه  روباتیک ژاپن ،نوعی روبات منحصر به فرد طراحی کرده اند که نه تنها ظاهری مشابه با انسان ها دارد ، بلکه ورزشکار است و دراز نشست می رود .

درواقع پژوهشگران  ژاپنی یک «روبات انسان نمای مقلد» ساخته اند که آناتومی مشابه با اسکلت عضلانی یک پسربچه است . ربات مذکور Kengoro نام گرفته و مثل انسان می تواند حرکات ورزشی مانند دراز و نشست را انجام دهد!

پژوهشگران ژاپنی سال هاست که در حوزه ساخت انواع روبات ها و به طور ویژه روبات های انسان نما مشهور هستند، بنابراین افراد زیادی هم هستند که با دقت تغییر و تحولات روباتیک ژاپن را دنبال کرده و به آن علاقه مند هستند .

اگر شما هم جزو این گروه هستید ، لازم است به یک خبر خوش توجه کنید . خبری که حکایت از آن دارد که یک روبات هوشمند و البته انسان نمای ژاپنی در راه است .

بر اساس گزارش ها، چندسالی است که محققان در آزمایشگاه JSK در دانشگاه توکیو مشغول ساخت این روبات هستندKengoro  پیشرفته ترین نسخه از مجموعه رباتی است که در سال ۲۰۰۱میلادی و با نام Kenta رونمایی شد.هدف از این پژوهش، ساخت روباتی است که بتواند رفتاری کاملا شبیه انسان داشته باشد. چنین روباتی کاربردهای فراوانی دارد از جمله به کارگیری در آزمایش های خودرو تا بهبود تحلیل وضعیت ورزشکاران.

اما شاید برایتان جالب باشد تا با مکانیزم این روبات نیز آشنا شوید .این روبات سیستم فرایندی را تقلید می کند که به عرق کردن در انسان منجر می شود. این فرایند عملکردی جالب دارد و برای اجتناب از جاری شدن آب در اسکلت ربات و خروج بخار آن، دریچه های کوچکی در بدنه خود دارد .

نظر شما چیست ؟

آیا همزمان با توسعه تکنولوژی می توان به افزایش تعداد روبات ها نیز فکر کرد ؟