روبات تویوتا حرکات بدن را تقلید میکند

0
385
روبات تویوتا حرکات بدن را تقلید میکند|کالاسودا

روبات تویوتا حرکات بدن را تقلید میکند|کالاسوداکالاسودا – روبات تویوتا T-HR3 قادر است با یک هدست واقعیت مجازی و نیروی بازخورد، حرکات دست، بازوها و پای فرد را تقلید کند.

بعد از اینکه شرکت  خودروسازی هوندا رباتی انسان نمای هوشمند به نام آسیمو طراحی کرد، دیگر شرکتهای خودروسازی مانند تویوتا نیز به فکر ساخت روبات افتادند. از چند سال پیش این شرکت نیز در پی ساختن روباتی برآمد که دارای ویژگی های انسانی بوده و به آنها کمک کند.

 اکنون از جدیدترین مدل این شرکت که نسل سوم این مدلهاست رونمایی شده است. روبات THR-3 بر اساس مدلهای قبلی ساخته شده تا حرکت مفصلهای رباتی را با کنار هم قرار دادن آنها و ایجاد یک بدنه منسجم شبیه سازی کند و این سیستم توسط انسان کنترل شود.

سیستم کنترل نیروی بازخورد شامل یک دستگاه و نمایشگر واقعیت مجازی، دستکش برای انتقال داده و فرمان گشتاوری است به اپراتور اجازه میدهد حرکات فرد را سریعا تقلید کرده و اجرا کند. بلندی قد این روبات 5 فوت بوده و همچنان در مرحله تست و آزمایش است.

 اما ایده اصلی که برای ساخت آن وجود دارد، کمک به افراد درکارهای خانه، تسهیلات پزشکی، مکانهای ساخت و ساز، مناطقی که بلایای طبیعی در انها رخ داده و حتی در استفاده در فضا است. 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها