روبات ژلاتینی ویژه وسواسی های اهل خوراکی

0
434
روبات ژلاتینی ویژه وسواسی های اهل خوراکی|کالاسودا

روبات ژلاتینی ویژه وسواسی های اهل خوراکی|کالاسوداکالاسودا_انگشت های روباتیک/ژلاتینی نام محصولی است که کمک می کند افراد بدون دست زدن به خوراکی ها،آن ها را جا به جا کرده و از نقطه ای به نقطه ای دیگر ببرند.

این روزها روبات ها در هر بخشی از زندگی افراد نقش دارند و از روبات های پرستار تا روبات های نظافتچی در خدمت افراد کار می کنند .

با این وجود هنوز هم حوزه های متعددی وجود دارد که می تواند برای تاخت و تاز روبات ها جذاب باشد اکنون یک شرکت سوئیسی نوعی روبات طراحی کرده که هم خوراکی است و هم کاربردی .

محققان موسسه تحقیقاتی سوئیس EPFL تصور می کنند که روبات های قابل هضم  کاربردهای متعددی خواهد داشت . کاربردهایی که از سیستم حمل و نقل قضا تا تامین گرسنگی افراد را شامل می شود .

این ایده پیش از این در یک مقاله با عنوان “نرم افزار پنوماتیک ژلاتین برای روباتیک خوراکی” به جامعه فناوری بین الملل شناسانده شده بود . اما اکنون به مرحلله اجرا درامده است .

مکانیزم این نوع از روبات های نرم چندان جدید نیست (برای مثال، سوپرمارکت ها از آنها برای دست زدن به میوه استفاده می کنند)، اما به جای اینکه این روبات ها از پلاستیک ساخته شوند، ترکیبی از ژلاتین، گلیسیرین و آب هستند. این بدان معناست که هر دو خوراکی و قابل تجزیه هستند.

با توجه به ژلاتینی بودن جنس این روبات می توان انواع میوه ها را بدون آسیب زدن  آن از طریق این روبات ها حرکت داد . این ویژگی ها به این معنی است که ربات هایی مانند این ، می توانند انواع شغل های جالب را انجام دهند. آنها می توانند در ماموریت های  مرتبط با حیات وحش نیز استفاده شوند ، یعنی داخلشان میکروچیپ، میکروفون، ردیاب و … قرار داد و سر راه حیوانات مختلف گذاشت .

سپس وقتی حیوانات روبات خوراکی را هضم کردند  به بررسی وضعیت زندگی آن ها پرداخت.باید دید در آینده کاربر این روبات ها چه خواهد بود

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها