روزهای تلخ برای سهامداران اپل

0
116

ارزش اپل 3 تریلیون دلاری اینک به 2.15 تریلیون رسیده و بیم آن می‌رود که روزهای تلخ برای سهامداران اپل ارزش آن را به زیر 2 تریلیون بکشاند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از بلومبرگ، ژانویه امسال بود که اپل رکورد 3 تریلیون دلار را به نام خود ثبت کرد اما دیری نپایید که سهامش شروع به کاهش گذاشت وحالا تضمینی برای حفظ 2 تریلیون دلار هم وجود ندارد.

از ژانویه تاکنون بیش از 800 میلیارد دلار از ارزش اپل کم شده و سرمایه گذاران به تصور اینکه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا می‌تواند کشور را به سمت رکود سوق دهد، هراسان هستند.

جمعه پیش نرخ رسمی تورم اعلام شد و رقم 8.6 درصد سالانه رقمی است که از 1981 بدین سو بی سابقه بوده است.

در پاسخ به نرخ تورم، بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفت تا نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش دهد و تا پایان سال نیز ممکن است دوباره این کار را انجام دهد.

همه اینها باعث می‌شود تا سهامداران به ویژه افرادی که در برابر نرخ‌های بالا آسیب پذیر هستند را وادار به فروش سهام خود کند.

در دو سال گذشته سهام FAANG یعنی فیس بوک، اپل ، آمازون، نتفلیکس و گوگل با سرعت سرسام آوری رشد یافت و اینک این 5 شرکت 2.6 تریلیون دلار ضرر کرده‌اند.

خطر آن می‌رود که ارزش سهام آمازون به زیر 1 تریلیون دلار برود.

از ابتدای سال جاری سهام اپل 24 درصد کاهش قیمت داشته ولی غول نفتی عربستان، آرامکو عنوان با ارزش‌ترین کمپانی جهان را حفظ کرده است.

کاهش رشد اقتصادی، افزایش تورم و مشکلات پیمانکاران چینی به دلیل شیوع کرونا باعث شد تا تامین کنندگان اپل دچار مشکل شوند.

طبق تخمین، تامین کنندگان اپل در 3 ماهه جاری بیش از 8 میلیارد دلار از درآمد خود را از دست داده‌اند و بیم آن می‌رود این روند در 3 ماهه دوم ادامه یابد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها