روسیه اسپیکر اختصاصی تولید کرد

0
1017

کالاسودا_روسیه از اسپیکر اختصاصی خود رونمایی کرد. این اسپیکر محصولی است از شرکت یاندکس که روسیه به طور اختصاصی برای شهروندان روسیه تدارک دیده است.

روسیه در صنایع و فناوری های روز دنیا ید طولایی دارد، اما به نظر می رسد تصمیم گرفته برای شهروندان روسیه یک امکان ویژه ارائه کند. درواقع در شرایطی که همه به دنبال محصولات کمپانی های آمازون و … هستند ، روسیه اسپیکر هوشمند اختصاصی ارائه کرده است.

این اسپیکر روسیه مجهز به دستیار اختصاصی به نام «آلیسا» است که نام الکسا را برای مخاطبان زنده می کند.محصول جدید یاندکس که برای کاربران روسیه  طراحی شده، ۷میکروفن دارد.

افزون بر این ، محصول فوق، تنها دستگاه حاضر در دنیای فناوری است که قابلیت کنترل تلویزیون کاربر را دارد. و به همین دلیل دقت بالایی در اجرای فرامین درخواستی شهروندان روسیه را داراست.

جالب است بدانید که این اسپیکر به بلوتوث و پورت HDMI مجهز است و امکان پخش موسیقی را با بلندگوهای ۱۰ واتی و ساب ووفر ۳۰ واتی اش با کیفیت و شفافیت بالا فراهم کرده است.

بر اساس اعلام مقامات شرکت روسی،  نخستین گجت روسیه با قیمت ۹۹۹۰ روبل (کمتر از ۱۶۰دلار) از ماه آینده در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

بطراحان نخستین اسپیکر هوشمند یاندکس، تاکنون برای این گجت بیش از ۴هزار مهارت تعریف کرده اند که   امکان پاسخگویی به سوالات و درخواست‌های کاربر، را فراهم می کند. از دیگر ویژگی های مهم این اسپیکر می توان به این موارد اشاره کرد:

امکان جست‌وجوی فیلم و موسیقی و پخش آن

امکان جستجوی  برنامه‌های تلویزیونی

بخش هوشمند خواندن کتاب

پخش قصه برای کودکان

اعلام وضعیت اخبار و  آب و هوا

امکان سفارش غذا

اعلام  توصیه‌های بهداشتی و ورزشی

اعلام  برنامه‌های حمل و نقل پایانه‌های مسافربری

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید