روش ناخوشایند خرده‌فروشان آنلاین برای ارتباط با مشتریان

0
160
روش ناخوشانید خرده‌فروشان آنلاین برای ارتباط با مشتریان

برخی از خرده‌فروشان آنلاین می‌توانند شماره تماس‌های افرادی که از وب‌سایت آن‌ها بازدید می‌کنند؛ را دریافت کرده و درحالی‌که هنوز در حال مرور هستند؛ با آن‌ها تماس بگیرند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از دیلی‌میل، Wayfair فروشگاه فروش اثاثیه منزل آنلاین اعلام کرده است که در حال کار بر روی یک برنامه جدید است که به آن‌ها این امکان را می‌دهد شماره تماس مشتریان خود را شناسایی کرده و در صورت نیاز در روند خرید آن‌ها را راهنمایی کنند. طبق گفته‌های وایفر، این برنامه در حال حاضر در جامعه آماری کمتر از یک درصد از مشتریان خود در حال آزمایش است و قبل از تماس یک ایمیل توضیحی ارسال می‌شود.

این برنامه بخشی از روند رو به رشد خرده‌فروشان آنلاین است که با تماس با مشتریان در حین بازدید از سایت‌های خود، سعی می‌کنند آن‌ها را ترغیب به خرید کنند.

کاربران خشمگین…

به گزارش CNBC، به نظر می‌رسد StubHub برای دسترسی به مشتریانی که سایت خود را مرور می‌کنند، برنامه مشابهی دارد. یکی از کاربران در استفاده از StubHub تجربه خود توئیت کرد و گفت به هیچ عنوان اجازه نداده است که شماره تماس او ردیابی و در این راستا استفاده شود.

علاوه بر این کاربر، افراد زیادی از این تجربه ناخوشایند خود در شبکه‌ها اجتماعی صحبت کردند و اعتقاد داشتند این روش به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست. حتی برخی از کاربران گفتند بدون آنکه در سایت لاگین شوند؛ بعد از ده دقیقه جست‌و‌جو در وب‌سایت، از سمت یک شماره ناشناخته با آن‌ها تماس گرفته و تخفیف ویژه‌ای به آن‌ها پیشنهاد داده شده است.

سخنگوی Wayfair در بیانیه‌ای به CNBC گفت این تماس‌ها بر اساس فعالیت کاربر در زمان واقعی در سایت انجام می‌شود و با هر کاربری تماس تلفنی نمی‌گیرند. اما این شرکت در مورد نوع فعالیت که باعث تماس وب‌سایت با کاربر خواهد شد؛ حرفی نزدند.

یکی از احتمالات موجود در مورد چگونگی کار این برنامه، ردیابی افزونه‌های داخلی در سایت است. امروزه این افزونه‌های ردیابی یک بخش غیرقابل‌اجتناب در اینترنت هستند. وب‌سایت‌ها به‌طور سنتی از این ابزار ردیابی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد مخاطبان خود استفاده می‌کنند تا در بخش تبلیغات از آن بهره ببرند.

ابزارهای ردیابی می‌توانند در صورت وارد شدن شماره تماس در فرم وب‌سایت، این شماره‌ها را در دسترس داشته باشند و در صورت فعال بودن پروفایل با آن‌ها تماس بگیرند.

ردیاب‌های گوگل در بیش از 50 وب‌سایت برتر قرار گرفته‌اند.

برخی از متخصصان در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند که این روش برای ترغیب مشتریان به خرید، در بلندمدت می‌تواند آن‌ها را از خرید منصرف کند.

محققان طبق بررسی وب‌سایت‌های معروف به این نتیجه رسیدند که گوگل 5 برابر بیشتر از رقیبانی مانند آمازون از این ردیاب‌ها استفاده می‌کند. Kevin Marlowe در این زمینه می‌گوید: “ارائه محتوا رایگان در این وب‌سایت‌ها باعث شده تا از این امور برای اهداف تبلیغاتی استفاده شود.” اما بسیاری از کاربران اقدامات این وب‌سایت‌ها را غیرمتعارف می‌دانند؛ زیرا باعث تجاوز به حریم شخصی و امنیت آن‌ها خواهد شد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها