رونق استارت آپ های دریایی ایران

0
431
رونق استارت آپ های دریایی ایران

استارت آپ های ایرانی در حوزه دریایی قرار است تجاری سازی شوند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، با حمایت گروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعدادی از استارتاپ های حوزه دریایی در مسیر تجاری شدن قرار گرفته اند.

محسن نادری دبیر اجرایی نخستین استارتاپ پیشرانه‌های دریایی درباره سرنوشت طرح‌های برتر استارتاپ های دریایی اظهارکرد: تاکنون 10 جلسه بین مالکان طرح‌های برتر و ایده‌های منتخب و سرمایه گذاران برگزار شد. در این جلسات مقرر شد طرح‌های برتر با سرمایه گذاری داوطلبان، وارد فاز اجرایی شوند.

به گفته وی، «هوشمندسازی پیشرانه‌های دریایی»، «هوشمندسازی بنادر کشور»، «جایگاه سیستم رانش در بهره وری ناوگان دریایی کشور»، «محرکه اصلی»، «انتقال قدرت»، «پیشبرنده ها» و «پایش و نگهداری» از مهم‌ترین نیازهای صنعت پیشرانه‌های دریایی است که سرمایه گذاران تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در این موضوعات دارند.

دبیر اجرایی نخستین استارت آپ پیشرانه‌های دریایی با اشاره به اینکه اجرایی شدن این طرح‌ها مزایای مختلفی برای کشور دارد، عنوان کرد: فراخوان شرکت در این استارتاپ برای تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور و شرکت‌های دانش بنیان حوزه دریایی ارسال شده است.

وی تاکید کرد: به طورحتم برگزاری چنین استارتاپ هایی و حمایت از ایده‌های برتر، کمک بزرگی در اشتغالزایی و کارآفرینی کشور خواهد بود.

یادآور می شود، اسفندماه سال گذشته نخستین استارتاپ پیشرانه‌های دریایی با حمایت گروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با ارائه 32 طرح برگزار شد.

برهمین اساس نیز 6 ایده از طرح‌های شرکت کننده در این استارت آپ، پس از دو مرحله داوری به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شدند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها