رونمایی از خودروی مفهومی EQG مرسدس بنز

0
445

مرسدس بنز با رونمایی از خودروی مفهومی Concept EQG در روز یکشنبه، از پروژه‌ی آینده‌ی این کمپانی رونمایی کرد. این خودروی سری G کاملاً برقی که تا چند سال آینده به فروش می‌رسد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، هنگام رونمایی از G-wagen در سال 2018، آرنولد شوارتزنگر روی صحنه ظاهر شد و دیتر زتچه، رئیس وقت دایملر، وعده داد که G بخشی از برنامه‌ی برقی شدن مرسدس خواهد بود.

سپس در سال 2019، مدیر فعلی دایملر، تأیید کرد که یک G کلاس EV در دست ساخت است و در سال 2022 عرضه می‌شود

نکته مهم این است که  ظاهر و بدنه‌ی Concept EQG هنوز شبیه سری G  قبلی است.

مرسدس جزئیات فنی EQG را پنهان کرده است؛ اما برخی موارد را می‌توان پیش بینی کرد.

این خودرو  هنوز دارای سیستم تعلیق مستقل جلو و محور عقب است، اگرچه تنظیمات آن به گونه‌ای تغییر کرده که باتری‌ها و موتورهای الکتریکی را در خود جای دهد.

مرسدس می‌گوید که موتورها “نزدیک به چرخ‌ها” نصب شده‌اند و می‌توان آنها را به صورت جداگانه کنترل کرد، که هم برای عملکرد در جاده و هم برای قابلیت آفرود مفید است.

ویژگی‌های  EQG  بسیار عالی و بهتر از سری G معمولی است و مرسدس می‌گوید ویژگی‌های آفرود آن منحصر به فرد خواهد بود.

پیش بینی در مورد EQG

مرسدس هنوز عکس‌های داخلی این خودرو را منتشر نکرده است، اما به احتمال زیاد EQG دارای یک صفحه لمسی بزرگ است که آخرین سیستم MBUX را اجرا می‌کند. از نظر مشخصات برد 300 مایل EPA منطقی است، اما این مقدار بستگی به اندازه باتری‌های آن دارد.

با توجه به نمونه‌های موجود؛ تخمین می‌زنیم EQG بیش از 1000 اسب بخار قدرت دارد و ممکن است با چندین سطح قدرت در دسترس باشد. ممکن است EQG از فرمان چرخ عقب و سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم بهره ببرد؛ دو ویژگی که قبلاً در کلاس G ارائه نشده بود. اما همه‌ی این ویژگی‌ها در حد یک پیش بینی است و ممکن است تحقق نیابد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها