رونمایی از طراحی جدید گوگل کروم در ماه آینده

0
378

کالاسودا_این به روز رسانی در اوایل ماه سپتامبر (شهریور) به بازار عرضه خواهد شد. گوگل به زودی خود را آماده می کند تا از طراحی جدید گوگل کروم خود رونمایی کند.
گوگل اعلام کرده است که این طراحی به زودی برای تمام سیستم های عامل عرضه خواهد شد. نسخه شماره ۶۹ این نرم افزار محبوب احتمالا در ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) به بازار عرضه خواهد شد.
احتمال دارد که طراحی نسخه جدید گوگل کروم ظاهری شفاف تر و سفید تر داشته باشد اما گفته شده طراحی نسخه موبایل کروم در iOS کاملا متفاوت و خاص خواهد بود. گوگل تصمیم دارد که سیستم راهبری برنامه خود را به پایین صفحه نمایش انتقال دهد تا کاربرانی که صفحه نمایش آنها بزرگ و کشیده است بتوانند به راحتی و با کمک یک دست از این نرم افزار استفاده کنند. شما می توانید بعضی از افزونه های جدید این نسخه را روی نسخه شماره ۶۸ و کنونی این نرم افزار استفاده کنید.
در نسخه ۶۹ کروم پشتیبانی از اعلان ویندوز ۱۰ هم دارا خواهد بود.گفته شده مدل راهبری این نرم افزار برای ویندوز ۱۰ کاملا خاص و استثنایی است که قطعا در ماه آینده حرف های زیادی راجع به این طراحی و به روز رسانی خواهیم شنید.
توضیحاتی در مورد برنامه گوگل کروم
گوگل کروم یک مرورگر وب رایگان است که در ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ (۱۲ شهریور ۱۳۸۷) توسط شرکت گوگل بر پایه پروژه کرومیوم عرضه شد. در ابتدا نسخه آزمایشی آن برای کاربران نرم ‌افزار سیستم‌عامل ویندوز در یکصد کشور جهان عرضه شد ولی گوگل اعلام کرد که نسخه‌های منطبق با سیستم‌عامل گنو/لینوکس و رایانه اپل مکینتاش آن هم در آینده توزیع خواهد شد.
موتور این مرورگر نرم‌افزار آزاد وب‌کیت است. از امکانات و قابلیت‌های آن می‌توان به Tabbed browsing، و امکاناتی مشابه Privacy در سافاری و Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره نمود.
در سپتامبر ۲۰۰۸ گوگل بخش زیادی از کد منبع کروم شامل، موتور جاوااسکریپت وی۸ را با نام کرومیم در اختیار عموم قرار داد. این کار باعث شد که دیگران بتوانند کد را مطالعه کنند و کمک کنند تا این مرورگر برای سیستم عامل لینوکس و مک نیز قابل استفاده شود.
گوگل کروم مرورگری امن، سریع و بسیار زیبا و کاربردی با ثبات است. گوگل کروم تفاوت بسیاری با دیگر رقیبانش ندارد. قدرت کروم به عملکرد برنامه و سرعت پردازش آن به جاوا اسکریپت آن بستگی دارد. گوگل کروم از زبان‌های بسیاری مانند فارسی پشتیبانی می‌کند. همچنین در میان رقبایش توانسته افزونه‌های بسیاری نیز برای خود انتشار دهد که کارایی آن را بهبود می‌بخشند. این افزونه‌ها همانند برنامه‌های یک سیستم عامل کاربردی هستند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها