رونمایی از هدست و عینک واقعیت افزوده اپل در سال 2022

0
165
هدست و عینک واقعیت افزوده اپل

خبرهای حاکی از آن است که هدست واقعیت افزوده AR اپل در سال 2022 وارد بازار می‌شود و درست یک سال بعدازآن، از عینک هوشمند اپل رونمایی خواهد شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گجتس‌نو، سال‌ها است خبرهای هیجان‌انگیزی از شرکت اپل به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد این شرکت علاقه زیادی به طراحی و تولید هدست‌های AR در بخش واقعیت افزوده دارد. درست یا غلط بودن این خبرها مشخص نیست؛ اما به‌تازگی و طبق گزارش جدید وب‌سایت The Information اپل قصد دارد این هدست‌های AR را در سال 2022 وارد بازار کند. نکته جالب‌تر این است که اپل به این هدست‌های واقعیت افزوده قانع نشده و درست یک سال بعدازآن، یعنی سال 2023 از عینک‌های هوشمند خود نیز رونمایی می‌کند.

این وب‌سایت اعلام کرده است که این اطلاعات صحت داشته و بر اساس گزارش‌های ارائه شده در ماه گذشته به کارمندان اپل منتشر شده است.

این گزارش منتشر شده با ادعاهای قبلی و پیش‌بینی‌های موجود، مبنی بر ورود هدست AR اپل در سال آینده (2020) مغایرت دارد. علاوه بر این در این گزارش ذکر شده است اپل از سال 2021 به پیش‌فروش و بازاریابی این محصولات خود می‌پردازد.

هدست واقعیت افزوده اپل

هدست واقعیت افزوده اپل به اسم N301 کدگذاری شده است. به نظر می‌رسد این دستگاه نسبت به نسخه Oculus Quest فیس‌بوک ظریف‌تر باشد. تفاوت مهم و به کار گرفته شده در این هدست ، قابلیت جابه‌جایی بین حالت‌های واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR خواهد بود. فرض بر این است؛ تعویض بین حالت‌ها AR و VR، صرفاً از طریق کم‌نور و تیره شدن شیشه‌ها اتفاق بیفتد.

این طراحی ممکن است شبیه به طراحی شیشه شفاف در Microsoft HoloLens در حالت AR و یک شیشه مات در حالت VR باشد. دوربین‌های موجود در دستگاه می‌توانند محیط اطراف را ردیابی کرده و فضایی مجازی موردنظر را ایجاد کنند.

اگرچه زمان ارائه هدست AR و عینک‌های هوشمند اپل بسیار طولانی است؛ اما سخت‌ترین بخش برای این شرکت، تغییر در مفهوم هدست‌های AR و VR و ایجاد جذابیت برای همگان خواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها