رونمایی از پارکینگ هوشمند مرسدس و بوش

0
228

هیچ کس از پارک کردن خودرو لذت نمی‌برد، به خصوص پارک کردن خودرویی که طراحی خاص دارد؛ در این راستا مرسدس بنز و بوش از پارکینگ هوشمند به نام Intelligent Park Pilot، یک سیستم پارک خودکار سطح 4 رونمایی کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، این پارکینگ هوشمند به راننده این امکان را می‌دهد خودروی خود را در ورودی پارکینگ رها کند تا به صورت خودکار بتواند خودش را پارک کند.

این فناوری در حال حاضر در یک گاراژ پارکینگ در فرودگاه اشتوتگارت مورد استفاده قرار گرفته است.

به جای تکیه بر حسگرها و رایانه‌های خودرو، پارک خودکار از طریق وسایل خارجی انجام می‌شود.

در نسخه‌ی نمایشی از یک گروه حسگر لیدار استفاده شده که در طول مسیر پارکینگ قرار می‌گیرد؛ اما در گاراژ فرودگاه اشتوتگارت و سایر کاربردهای واقعی، سیستم با استفاده از دوربین‌های استریو بوش که در سقف نصب شده‌اند، انجام می‌شود.

این دوربین‌ها جمع و جور هستند و می‌توانند تا ارتفاع 7.2 فوتی از سطح زمین نصب شوند و نمای پانوراما ارائه دهند.

البته این دوربین‌ها بسیار گران هستند و در هر بخش پارکینگ به چندین دوربین نیاز است.

این فناوری در حال حاضر فقط برای کلاس S و EQS در دسترس است، اما به زودی در سایر مدل‌های مرسدس مانند EQE نیز گسترش خواهد یافت و بوش می‌گوید این فناوری در نهایت می‌تواند در هر خودروی مدرنی به کار گرفته شود.

هنگامی که راننده به مکان مورد نظر می‌رسد، این مراحل از طریق اپ گوشی هوشمند مرسدس بنز فعال می‌شود. سپس خودرو روشن شده و به آرامی به سمت محل از پیش تعیین شده حرکت می‌کند و زمانی که اپلیکیشن تأیید کرد، راننده می‌تواند از آنجا دور شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها