رونمایی از پهپادهای سری EVO II با کیفیت فیلمبرداری 8K

0
686

بازار پهپادهای بدون سرنشین دوباره جذاب شده و پهپادهای Autel Robotics با کیفیت فیلمبرداری 8K می‌توانند رقیبی جدیدی برای DJI و Skydio باشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، کمپانی Autel Robotics در مجموع سه پهپاد با نام‌های EVO II، EVO II Pro و EVO II Dual را در CES 2020 ارائه کرد.

هر سه پهپاد دارای بدنه یکسان با دوربین‌های مختلف هستند. در ابتدا با مدل EVO II شروع می‌کنیم که قادر است عکس‌های با کیفیت 48 مگاپیکسلی ثبت کرده و برای اولین بار با کیفیت 8K فیلمبرداری کند.

در این پهپاد از یک باتری 7100 میلی آمپری ساعتی استفاده شده که طبق تخمین‌ها تا 40 دقیقه پرواز می‌کند (حداقل، در شرایط عالی و بدون باد) که این آمار در مقایسه DJI Mavic 2 با 31 دقیقه زمان؛ رکورد بهتری محسوب می‌شود.

مدل EVO II Pro برای ثبت تصاویر حرفه‌ای‌تر است؛ در این پهپاد از کیفیت فیلمبرداری 6K استفاده شده که از مدل قبلی پایین‌تر است اما این پهپاد دارای یک سنسور 1 اینچی سونی IMX383 و دیافراگم قابل تنظیم از f / 2.8 تا f / 11 است، دقیقاً مانند Phantom 4 Pro و Mavic 2 Pro DJI. این یک قابلیت مهم است که DJI از آن برای تعیین عمق استفاده کرده و اینک در رقیب جدید یعنی EVO II Pro نیز وجود دارد.

متأسفانه، این نسخه از عکسهای 48 مگاپیکسلی استفاده نمی‌کند ودر عوض، عکس‌های 20 مگاپیکسلی ثبت خواهد کرد.

سرانجام در مدل EVO II Dual علاوه بر دوربین 8K، از یک دوربین حرارتی FLIR Boson نیز استفاده می‌شود.

هر سه هواپیمای بدون سرنشین دارای برد حداکثر 5.5 مایل و 8 گیگابایت حافظه داخلی هستند و علاوه بر امکان اتصال به تلفن شما، با یک کنترلر دارای صفحه نمایش داخلی نیز ارائه شده‌اند.

این پهپادها در حال تولید هستند و این شرکت انتظار دارد که EVO II ظرف چند هفته دیگر وارد بازار شود. در حالی که قیمت گذاری هنوز قطعی نیست، این شرکت می‌گوید؛ انتظار داریم EVO II با حدود قیمتی 1495 دلار و EVO II Pro با قیمت تقریبی 1895 دلار ارائه شوند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها