رونمایی مفهومی HTC از هدستهای واقعیت مجازی و افزوده 2020

0
336

شرکت HTC از سه مدل هدست واقعیت مجازی جدید رونمایی مفهومی می‌کند.

به گزارش کالاسودا و نقل از Venturebeat، هدست 700 دلاری Vive Cosmos با وجود ظاهر خاص و ساختار ماژولارش، در سال گذشته چندان موفق عمل نکرد. دلیل عملکرد ضعیف آن هم بیشتر به مشکلات نرم افزاری و قیمت بسیار بالای آن باز می‌گردد.

با این وجود HTC قصد ندارد دست از این مفهوم ماژولار بودن دست بکشد و علاوه بر تغییرات نسخه ی پارسال، 3 مدل جدید را هم معرفی کرده است. HTC همچنین از طرح 3 پنل جلویی برای هدست‌های خود رونمایی کرده است که امکانات هدست را تا حد زیادی افزایش خواهند داد.

تجربه‌ی کلی هدست Cosmos در هر چهار مدل یکی است. رزولوشن نمایشگر این هدست‌ها 2880 در 1700 پیکسل خواهد بود و هر کدام از ان هدست‌ها یک مکانیزم کشویی دارند که به شما اجازه می‌دهد قسمت جلویی را به سادگی باز و بسته کرده و از حالت VR خارج شوید.

پنل‌های ماژولار جلویی دستگاه هم ویژگی‌های جدید به این هدست‌ها اضافه می‌کنند.

مدل Cosmos Elite که در بالا دیده می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد از تجهیزات SteamVR Lighthouse به همراه هدست‌های خود استفاده کرده و سیستم ردیابی حرکتی را به یک پنل مجزا موکول کنند.

این هدست با قیمت 900 دلار شامل پنل جلویی هدست، دو سیستم SteamVR و دو کنترلر کلاسیک Vive خواهد بود.

پیشخرید این هدست از تاریخ 24 فوریه آغاز می‌شود.

مدل بعدی هدست‌ HTC که در بالا دیده می‌شود، مدل Cosmos Play خواهد بود. به گفته‌ی HTC، این مدل قیمت کمتری خواهد داشت و بیشتر به درد شرکت‌ها و موزه‌ها می‌خورد.

البته مشخص نیست این مدل دقیقا چه مقدار ارزان تر از مدل‌های دیگر خواهد بود. یکی از تغییرات موجود در این نسخه، کاهش تعداد دوربین‌های ردیابی هدست از 6 دوربین به تعداد 4 دوربین است.

جزئیات بیشتر در مورد این محصول در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد.

در نهایت می‌رسیم به مدل Cosmos XR که آنرا در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

این محصول به کاربران و توسعه دهندگان اجازه می‌دهد از مرز‌های تکنولوژی VR گذشته و وارد عالم واقعیت افزوده یا AR بشوند.

تصویر منتشر شده نشان می‌دهد که این مدل به جای دوربین‌های رو به بالا و پایین در مدل استاندارد Cosmos، از 4 دوربین رو به جلو در پنل جلویی بهره خواهد برد که دو تا از آنها برای ردیابی حرکتی و دو تای دیگر هم برای انتقال تصویر دنیای بیرون کاربرد خواهند داشت.

هنوز هیچ اطلاعاتی از مشخصات سخت افزاری یا قیمت گذاری این مدل هم در دسترس نیست.

گفته می شود HTC قصد دارد اطلاعات دقیق تری از زمان عرضه و مشخصات سخت افزاری این هدست ها را به همراه کیت های توسعه ی آنها، پس از نمایشگاه Game Developers Conference منتشر کند.

پس ار شما هم به این هدست ها علاقه مند هستید، چاره ای به جز صبر کردن نخواهید داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها