رونمایی کورنینگ از Gorilla Glass Victus 2

0
81

با بزرگ‌تر و سنگین‌تر شدن گوشی‌های هوشمند؛ کار کمپانی کورنینگ (Corning)  سخت‌تر شده است؛ زیرا گوشی‌ها در برابر سقوط آسیب پذیر تر می‌شوند؛ در این راستا کورنینگ از Gorilla Glass Victus 2 با مقاومت بیشتر در برابر سقوط از ارتفاع رونمایی کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena؛ کورینگ در راستای تلاش‌های خود در سال پیش Victus را معرفی کرد، سپس یک نسخه پلاس در سال 2021 وارد بازار شد و اکنون نوبت Gorilla Glass Victus 2 رسیده است.

بتن (سمت چپ) سخت‌تر از آسفالت (راست) است و خطر شکستگی را افزایش می‌دهد.

کف صاف و فرش شدهٔ خانه شما خطر چندانی برای گوشی هوشمند مدرن ندارد.

با این حال، سطوح ناهموار بیرون خطرناک است. اگر شیشهٔ گوشی به اندازه کافی سفت نباشد، آسفالت می‌تواند صفحه نمایش را خراش دهد و بتن بدتر از آن است.

کورنینگ با استفاده از ماشین‌آلات آزمایشگاهی برای تست، Victus 2 را توسعه داد که می‌تواند از سقوط یک متری (ارتفاع تا کمر) روی بتن دوام بیاورد.

اگر روی آسفالت راه می‌روید، شیشه می‌تواند از ارتفاع ۲ متری (ارتفاع تا سر) سقوط کند و آسیب نبیند.

استفاده از ربات‌ها به این معنی است که تست‌ها دقیق و ساده هستند.

همانطور که گفتیم، گوشی‌های بزرگ‌تر  مشکل سازتر هستند. نه تنها به دلیل اندازهٔ صفحه نمایش بزرگ‌تر، بلکه به علت وزن بیشتر آن.

طبق گفته Corning، یک گوشی هوشمند متوسط امروزی 10 درصد بزرگ‌تر و 15 درصد سنگین‌تر از گوشی چهار سال پیش است. همین وزن بیشتر در حین برخورد با زمین، نیروی بیشتری به گوشی وارد کرده و باعث آسیب بیشتر آن خواهد شد.

گوشی‌ها باید در برابر سقوط در امان باشند؛ با این حال خراش یک مشکل دیگر است. اگرچه گاهی اوقات علت یکسانی دارند.

علاوه بر سقوط گوشی شما زمانی که در جیب قرار می‌گیرد؛  ممکن است دچار خراش شود.

در این نسخهٔ جدید تعادل خوبی بین عملکرد سقوط و مقاومت در برابر خراش ایجاد شده است.

انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمندی که با گوریلا گلس Victus 2 ساخته شده اند در چند ماه آینده وارد بازار شوند. البته کورنینگ هیچ نامی از این گوشی‌ها نبرده است؛ اما گوشی‌هایی  که از Victus(+) استفاده می‌کنند به احتمال زیاد به نسخه ۲ ارتقا می یاند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها