روکش ترمیم کننده برای گوشی های آینده

0
1260

روکش ترمیم کننده برای گوشی های آینده|کالاسوداکالاسودا – گوشی های آینده با روکشی عرضه خواهند شد که از موادی ساخته که میتواند خودش را ترمیم و بازسازی کند.

یک تیم تحقیقاتی در کره جنوبی یک ماده خود ترمیم کننده به نام الاستومر طراحی کرده اند که خاصیت کششی بالا داشته و میتواند در دمای اتاق شروع به بازسازی خود در صورت شکستگی و عیوب کند. البته بعید است که حداقل تا چند سال آینده این گوشی ها به استفاده های تجاری برسند و زمان زیادی برای تولید و توسعه این ماده نیاز است.

یک تیم از محققان کره ای الاستومر را طراحی کرده اند که میتواند در 30 دقیقه قسمت های شکسته ی خودش را بازیابی کند. همانطور که فناوری هایی مانند شارژ بی سیم تبدیل به ابزاری عادی شد، در آینده چنین تکنولوژی هایی نیز عادی خواهد شد.

 اگر به طراحی پرچمدارانی چون گلکسی S8 یا آیفون ایکس دقت کرده باشید، قاب پنل پشتی به لحاظ زیباشناسی از شیشه درست شده است که از جنبه دوام و مقاومت پایین است. شیشه نسبت به الومینیوم حساسیت بیشتری به آسیب پذیری دارد، اما به لطف تلاش این محققان کره ای میتوان امیدوار بود که در آینده الاستومر در طراحی کاور گوشی ها مورد استفاده قرار گیرد و همانند لایه ای محافظ که خاصیت بازسازی دارد به عنوان روکش استفاده شود.