رویکرد جدید ایالات متحده در مقابله با حملات باج افزاری

0
62

میزان حملات باج افزار به عنوان تهدید امنیت ملی افزایش یافته و دولت‌های سراسر جهان به دنبال روش‌هایی برای مقابله با باج افزارها هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، حمله‌ی باج افزار، عملیات شرکت‌های بزرگ تامین گوشت در آمریکا (JBS) را متوقف کرد و منجر به کمبود گوشت در ایالات متحده شد.

مجرمان سایبری در حملات باج افزارها پیشرفته‌تر شده‌اند و اکنون سیستم‌های رایانه‌ای را در مدرسه، دانشگاه‌ها، بخش پلیس و بیمارستان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد. در این راستا دولت آمریکا رویکردش برای مبارزه با جرائم رایانه‌ای را ارتقا داده است.

در این هفته، کاخ سفید یک رویداد بین المللی ضد باج افزار برگزار کرد.

نمایندگان بیش از 30 کشور از جمله انگلستان، کانادا و ژاپن در این رویداد مجازی شرکت کردند.

در نهایت گروه بیانیه‌ی مشترکی صادر کردند و متعهد شدند با هم همکاری کرده و اطلاعاتی را به اشتراک بگذارد تا مجرمان سایبری را در حملات باج افزارها دستگیر کنند.

بر اساس گزارشی در روز جمعه از سوی وزارت خزانه داری، حملات باج افزار مشکوک گزارش شده توسط بانک‌ها و سایر مؤسسات در 6 ماهه نخست سال بالغ بر 590 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال 2020 رشد داشته است.

با پیچیده‌تر شدن بدافزارها، مجرمان سایبری به هک پرونده‌های مالی می‌پردازند و سپس از شرکت‌ها به اندازه توان و دارایی هاشان باج می‌خواهند و اغلب این کمپانیها برای ساکت نگه داشتن آنها، این باج را پرداخت می‌کنند.

اگرچه شرکت‌های بزرگ تامین گوشت در آمریکا (JBS) یک شرکت بزرگ است، بسیاری از کارشناسان آن را به عنوان یک هدف برای حمله سایبری در نظر نگرفته بودند.

JBS در بیانیه ماه ژوئن اعلام کرد که 11 میلیون دلار باج پرداخت کرده است.

لایحه‌ای که در مجلس سنا معرفی شده، به صاحبان زیرساخت‌ها که شامل شرکت‌هایی مانند Colonial Pipeline می‌شود، نیاز دارد تا حملات سایبری را در سه روز گزارش دهند.

علاوه بر این، سازمان‌های غیرانتفاعی با بیش از 50 کارمند باید در صورت پرداخت باج در 24 ساعت دولت فدرال را مطلع کنند؛ در غیر این صورت تحریم می‌شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها