رکوردشکنی برنامه Google Drive در زمینه جذب کاربر

0
454

کالاسودا_زمان این موضوع احتمالا تا چند روز آینده است.

برنامه Google Drive جز برنامه های پرچم دار این شرکت در زمینه ذخیره اطلاعات می باشد که ششمین سال فعالیت خود را می گذراند و الان هم با توجه به صحبت های این شرکت ، برنامه Drive به زودی به عدد ۱ میلیار کاربر در جهان می رسد.

گوگل درایو یک سرویس ذخیره سازی فایل ها و سرویس همگام سازی است که اولین بار در ۲۴ آپریل ۲۰۱۲ به عموم معرفی شد. گوگل درایو به راحتی می تواند اسنادی که در گوگل داک وجود دارد را به به گوگل درایو منتقل کنیم. برنامه های گوگل درایو نسل سوم برنامه های گوگل هستند که در فروشگاه وب کروم قابل دسترسی است. این برنامه به راحتی روی گوگل کروم نصب می شود و می توانید روی فایل های آنلاین خود کار کرده و آنها را مدیریت کنید. شرکت گوگل برای پوشش کاربران بیشتر و هنگام سازی فایل به غیر از برنامه یا پلاگینی که روی گوگل کروم نصب می شود, برنامه هایی برای سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش و اندروید نیز طراحی کرده است. این برنامه در نسخه های ۱۰.۷ و ۱۰.۶ مکینتاش و در نسخه های ویندوز XP, ویستا, ۷ و نسخه ۲.۱ به بعد اندروید قابل استفاده بوده و همچنین کاربران  آیپد و آیفون  نیز می توانند از این برنامه بهره گیرند. البته کاربران لینوکس نیز در آینده نزدیک می توانند از این برنامه استفاده کنند. گوگل درایو برای هر کاربر ۵ گیگابایت به صورت رایگان در نظر گرفته است  که کاربران می توانند از ۲۵ گیگابایت تا ۱۶ ترابایت فضای مازاد خریداری کنند. اطلاعاتی موجود است که گوگل در اوایل ماه مارس ۲۰۰۶ این پروژه را شروع کرده است که قبل از آغاز این طرح شرکتهای دیگری مانند  Dropbox و SkyDrive نیز روی پروژه ای مشابه فعالیت می کردند که می توان به جرات گفت رقبای جدی برای این پروژه گوگل هستند. البته سرویس  iCould شرکت اپل نیز با بیش از چند میلیون کاربر رقیب سرسختی برای سرویس Google Drive به شمار می رود.

این اعلامیه از سوی این شرکت در کنفرانس سانفرانسیسکو مطرح گردید.البته این شرکت به جزئیات اشاره نکرده است که چه زمانی به این تعداد کاربر خواهد رسید ولی احتمالا این اتفاق در هفته آینده خواهد بود.

این برنامه عملا هشتمین برنامه گوگل خواهد بود که به این تعداد کاربر می رسد ، برنامه هایی مانند Gmail ، Chrome و Google Maps هم به این تعداد کاربر رسیده اند.پارسال اندروید به ۲ میلیون کاربر فعال دست یافت و تبدیل به بزرگترین سیستم عامل در جهان گردید.

از زمانی که برنامه Drive در سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد ، حدود ۱ تریلیون فایل را در خود ذخیره کرده است و حدود ۸۰۰ میلیون کاربر روزانه از این برنامه استفاده می کنند.اخیرا شرکت گوگل ویژگی های جدیدی را به برنامه خود اضافه کرده تا کاربران متمرکز را بتواند به خود جلب کند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها