چطور گوشی اندرویدی را ریست فکتوری کنم؟

0
980
ریست فکتوری

دلایل زیادی وجود که ممکن است حس کنید گوشی شما نیاز به راه اندازی مجدد دارد. یکی از این دلایل می تواند این باشد که گوشی شما از برنامه های مختلف پر شده و کند شده باشد.

 یا اینکه یک آپدیت جدید را دانلود کرده باشید و این باعث بروز مشکلاتی در عملکرد گوشی شما شده باشد. یکی دیگر از دلایل این می تواند باشد که ممکن است کاربر به علت فروش گوشی خود درصدد ریست فکتوری کردن گوشی خود باشد. ریست فکتوری موضوعی است که ممکن است هر کدام از ما روزی به آن نیاز داشته باشیم چرا که ممکن است هر لحظه پسورد و یا الگو گوشی خود را فراموش کنیم. جالب است بدانید که در برخی از گوشی ها با فشردن دکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور می توانید وارد حالت ریکاوری گوشی شوید، اما اگر نیاز به ریست فکتوری دارید باید مواردی را در خصوص آن بدانید.

در واقع ریست فکتوری تمام تنظیمات برنامه های نصب شده و هر چیزی به جز کارت حافظه را به زمانی که گوشی را خریده اید بر می گرداند. یعنی تمام برنامه های نصب شده پاک شده و تمام تنظیمات به حالت پیش فرض خود باز می گردند. در مقاله زیر نحوه ریست کردن فکتوری در تعدادی گوشی اندرویدی را از طریق تنظیمات گوشی ذکر می شود.

اخطار:

قبل از اینکه شروع به این کار کنید، لازم است که از تمام اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید. چرا که بازگشت به تنظیمات کارخانه تمام اطلاعات موجود در گوشی شما را پاک می کند و لازم است که از بخش مخاطبین و شماره ها، تصاویر و فیلم ها، اسناد و هر چیزی دیگر پشتیبان تهیه کنید.

ریست فکتوری

مراحل ریست فکتوری کردن به چه صورت است؟

  • در اکثر گوشی ها ابتدا باید وارد تنظیمات Setting شوید.
  • صفحه را به پایین اسکرول کرده و در گوشی های سامسونگ به General management و در گوشی های سونی به Back up & reset می رسید.
  • صفحه را به پایین کشیده و Factory reset Data را بزنید تا تنظیمات به حالت کارخانه برگردد.
  • روی Reset کلیک کنید. سپس pin دستگاه را بزنید و روی Next کلیک کنید.
  • گزینه delete all را بزنید و منتظر بمانید که فرآیند ریست فکتوری تکمیل شود.

پس از این کار در صورتی که گوشی شما با اکانت گوگل تان سینک و هماهنگ شده باشد، می توانید با ورود به اکانت گوگل مخاطبان و شماره های خود را از اکانت روی گوشی خود فرا بخوانید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها