زمان رونمایی از تلفن های 5G شرکت ZTE مشخص شد

0
430

کالاسودا_ شرکت ZTE در کنفرانس IFA اعلام کرد که قصد دارد تا نسل جدیدی از تلفن های همراه با بستر 5G را راهی بازار کند.

این کمپانی تلاش های بسیاری برای مهیا کردن این بستر انجام داده است. تغییرات آنتن ها ، امواج و حتی میزان مصرف برق جز کارهایی بوده است که این شرکت برای آماده سازی خود در زمینه رونمایی از نسل جدید اینترنت انجام داده است. همه ی این موضوعات در طراحی تلفن های همراه 5G تاثیر گذار است.

اگرچه نکات ریز و خاصی در زمینه وجود دارد مثلا شرکت ZTE تلفن های جدید خود را تا نیمه دوم سال 2019 به بازار عرضه نخواهد کرد. البته این شرکت تلاش هایی انجام داد که بتواند تلفن های همراه 5G خود را امسال به بازار عرضه کند ولی تصمیم گرفت تا تاخیر در زمان ارائه این محصول در نظر بگیرد.

این شرکت هنوز دلیل خاصی برای این تاخیر اعلام نکرده است اما اطالاعاتی که وجود دارد نشان می دهد که این سیستم هنوز دارای خطا و نقص هایی است.

ساخت تلفن های همراه 5G خیلی پیچیده تر از اضافه کردن یک مودم به یک تلفن همراه است. این تلفن های همراه باید دارای آنتن ها ، بوردها و قطعات مخصوص باشند تا بتوانند از این بستر پشتیبانی کنند. این قطعات همچنین میزان مصرف انرژی این دستگاه ها را نیز افزایش می دهد. شرکت ZTE در قدم اول باید این حرارت حاصله از فعالیت زیاد را کاهش دهد و بتواند سیستم خاصی را بدین منظور طراحی و پیاده سازی کند.

تلفن همراه Motorola Moto Z3 دارای سخت افزارهای 5G است و می تواند مثال خوبی در این زمینه باشد. این تلفن همراه دارای قطعات ، آنتن ها و بورد مخصوص برای این بستر است. شرکت ZTE قطعا با چالش های بسیاری در زمینه تولید این سبک از تلفن های همراه مواجه خواهد بود.

اقدامات کمپانی های دیگر

کمپانی های دیگر مانند سامسونگ و ال جی تلفن های همراه 5G خود را احتمالا در همان سال 2019 معرفی خواهند کرد. البته تا جایی که ما خبر داریم اینترنت 5G برای تلفن همراه Galaxy S10 وجود نخواهد داشت.

جدا از تمام این حرف ها ، کاربران تا چند سال آینده نمی توانند از اینترنت 5G استفاده کنند زیرا خیلی از این شرکت ها فقط در حال ثبت برند خود به عنوان اولین تولید کننده تلفن 5G هستند. قطعا شرکت ZTE از این مسائل خبر دارد و به همین خاطر عجله ای در ارائه تلفن همراه 5G خود ندارد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها