زمزمه های حذف تلگرام جدی تر شد/ پیام رسان های داخلی جایگزین تلگرام می شوند ؟!

0
904

کالاسودا_زمزمه های حذف تلگرام در لحظات پایان سال جدی تر و جدی تر می شود . تا حدی که بسیاری از کاربران و حتی ادمین های تلگرامی در این خصوص نگران شده اند.

اما اگر این زمزمه ها حقیقت داشته باشد باید در قبال وضعیت پیش رو چه راهکاری را در پیش گرفت؟ به نظر می رسد پیام رسان ها داخلی پس از حذف تلگرام فرصت بیشتری برای قدرت نمایی خواهند داشت .

درواقع یکی از کاربردهای مهم تلگرام که در نبود پاسخ بومی، باعث اقبال و وابستگی به این پیام رسان شد قابلیت رسانه‌ در قالب کانال بود. این نیاز زمانی فقط با تلگرام رفع می‌شد، امروز پیام رسان‌های بومی تلاش کرده اند در سایه تزلزل تلگرام امکانات خود را به رخ کاربران بکشند.

اما برخی سخنان که از سوی مدیران و سران کشور مطرح می شود نیز در نوع خود حائز اهمیت است. نگاهی به این صحبت ها باعث می شود تصور کنیم حجم جدیت ماجرا و حذف تلگرام تا چه حد  است .

برای مثال ؛ به گفته محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛  در این رسانه فقط خودمان حضور داریم و به دلیل اینکه مخاطبان خارجی در این فضا حضور ندارند، نمی‌توانیم حرف خودمان را به گوش آنها برسانیم و بنابراین این حضور هدفمند نیست.

همچنان که سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز بارها به صاحبان کسب و کارهایی که فعالیت تجاری خود را در تلگرام بنا کرده‌اند، توصیه کرده کسب و کار خود را در پیام رسان‌های بومی نیز راه بیندازند تا اگر روزی وقفه ای در سرویس‌دهی تلگرام در ایران ایجاد شد، آمادگی داشته باشند و متضرر نشوند.

پیش بینی‌های متعدد از روزی که شاید تلگرام در ایران سرویس ندهد، یا به هر دلیلی سرویس تلگرام در ایران قطع شود به تدریج احساس نیاز به جایگزین هایی برای این پیام‌رسان را ایجاد کرد.

در حال حاضر ۵ پیام رسان توسط مرکز ملی فضای مجازی به عنوان پیام‌رسان های منتخب بومی انتخاب شده‌اند، تا با حمایت و توجه حاکمیت برای رقابت با نمونه خارجی تقویت شوند. سروش، آی گپ، گپ، بیسفون پلاس و ویسپی ۵ پیام رسان منتخب مورد حمایت هستند، اما علاوه بر اینها، پیام رسان‌های دیگری از جمله بله نیز وجود دارد. اما آیا این پیام رسان های داخلی جوابگوی نیازهای کاربران خواهند بود ؟

 با عضويت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت 9 هر شب به آخرين اخبار حوزه تکنولوژي گوش دهيد