زنبورهای هوشمند ناسا به مریخ اعزام می شوند

0
572

کالاسودا-سیستم زنبورهای هوشمند برای ردیابی و  بررسی محیط مریخ از سوی ناسا به این کره ارسال می شوند. به نظر می رسد این یک گام بزرگ در صنعت فضانوردی خواهد بود.

بهره گیری از مهم ترین تکنولوژی های روز از سوی ناسا موضوع جدیدی نیست. بسیاری از کاربران، با خلاقیت های مداوم ناسا در حوزه تکنولوژی و فناوری آشنایی دارند ، اما استفاده از ربات های کوچک، آن هم برای اعزام به سطح یک کره دیگر در نوع خود منحصر به فرد است.

به نظر می رسد ناسا قصد دارد از ربات های زنبوری برای اکتشاف سطح مریخ استفاده کند. به عبارت دیگر، سازمان فضایی ناسا قصد دارد از ربات‌های پرنده برای حرکت در سطح مریخ و اکتشاف این سیاره کمال استفاده را ببرد. جالب است بدانید که این ربات های جذاب پرنده، زنبورهای مریخ نام دارند و از روی سطح مریخ نوردها  برای سرکشی در آسمان به پرواز در می آیند.

در حین گشت زنی و پرواز این ربات ها از طریق حسگرها و ابزارهای  ارتباطی بی سیم اطلاعات خود را به مرکز ناسا ارسال می کنند. ناسا این پروژه را با یک گام ولخرجی بزرگ شروع کرده و قصد دارد ۱۲۵ هزار دلار بودجه اولیه به این طرح اختصاص دهد . پروژه ای بلندپروازانه که بی شباهت به پروژه های مرتبط با فیلم های علمی و تخیلی نیست.

تیم تحقیقاتی ناسا با مشارکت دانشمندان ژاپنی و دانشگاه آلاباما این پروژه را مدیریت می کنند. نمونه های اولیه بال های رباتیک این محصول با موفقیت طراحی و آزمایش شده تا حرکت آن در جو کره مریخ که ۱۰۰ برابر نازک تر از جو کره زمین است، به سادگی ممکن باشد.

نظر شما چیست؟ آیا حضور زنبورها در آسمان مریخ می تواند به مثابه یک موفقیت چشمگیر برای علم فضانوردی در جهان باشد؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید