زنفون لایو، اولین گوشی با سیستم عامل اندروید گو

0
630

کالاسودا – تعداد کمی از گوشی های هوشمند که با اندروید گو کار می کنند، در حال حاضر از جانب تولیدکنندگان مختلف گوشی ساخته شده است و ایسوس یکی از شرکتهایی است که اکنون به این لیست اضافه شده است.

این شرکت اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل جدید اندروید گو به نام Zenfone Live را عرضه کرده است. از انجایی که شرکت سازنده شایعات کمی را پیش از این از این گوشی هوشمند در جریان گذاشته بود، اکنون ایسوس با همراهی اندروید گو در پی نشان دادن خود در بازار است.

اندروید گو در واقع یک نوآوری جدید از جانب گوگل برای بهبود تجربه کاربری برای دستگاه های رده پایین و با مشخصات مقرون به صرفه است.  گوگل همچنین در Android Go، نسخه هایی از برنامه های محبوب خود همانند یوتیوب، و نقشه ها را برای بهبود تجربه کار با این دستگاه ها، ایجاد کرده است. بر خلاف باور عمومی، دستگاه های اندروید گو، همچنین دسترسی به برنامه های Go-Specific را در اختیار کاربر قرار می دهند.

تلاش گوگل برای توسعه‌ی سیستم عامل بهینه و سبک برای گوشی‌های ارزان‌قیمت و ضعیف بر هیچ کسی پوشیده نبود. این غول فناوری، اپلیکیشن ‌ها را برای مصرف کمتر منابع سخت‌ افزاری و داده‌ های اینترنتی بهینه ‌کرده است. اما اکنون این شرکت تمرکز خود را بر بهینه‌ سازی سیستم عامل موبایل اندروید معطوف کرده است.

طرفداران این گوشی از نمایشگر ۵.۵ اینچی با نسبت ۱۸:۹ است که علاوه بر پردازشگر اسنپدراگون ۴۲۵ با ۱ گیگابایت رم ارائه می شود. همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه قابل ارتقا، دوربین ۸ مگاپیکسلی اصلی و ۵ مگا پیکسلی سلفی، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و پشتیبانی از دو سیمکارت از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند ایسوس است. افرادی که در آمریکا هستند می توانند این گوشی را به قیمت ۱۱۰ دلار خریداری کنند. در آینده نیز خرده فروشی های بیشتری این گوشی را موجود خواهند کرد.

اندروید گو از نسخه‌  مخصوصی از پلی‌ استور بهره می‌برد که اپلیکیشن ‌های بهینه ‌شده‌ برای این نسخه از اندروید را عرضه می ‌کند. گوشی‌ های رده‌پایین و ارزان بازار‌های بین‌المللی در حال حاضر حداقل از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می ‌برند. این در حالی است که سیستم عامل موبایل جدید گوگل برای دستگاه‌ های ارزان ‌تر بهینه سازی شده است.

طبق اعلام گوگل، دو میلیارد دستگاه فعال مجهز به اندروید وجود دارد و بهینه کردن این سیستم عامل برای دستگاه‌ های ارزان و رده ‌پایین به هدف گوگل برای کسب یک میلیارد کاربر جدید کمک شایانی خواهد کرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید