زیرآبی رفتن چینی ها با موتور مغناطیسی

0
752
زیرآبی رفتن چینی ها با موتور مغناطیسی|کالاسودا

زیرآبی رفتن چینی ها با موتور مغناطیسی|کالاسوداکالاسودا_چین ادعا می کند  در حال آزمودن نوعی موتور مغناطیسی است که می تواند زیر دریایی های دشمن را شناسایی کرده و حتی کنترلشان را در دست بگیرد .

این نخستین موتور مغناطیسی هیدرو دینامیک چین خواهد بود.درواقع چین  به زودی اولین موتور دائمی مغناطیسی هیدرودینامیکی (MHD) یا موتور مغناطیسی  خود را برای کشتی های دریایی ساخته و آزمایش خواهد کرد .

این سیستم از میدان های مغناطیسی قدرتمند استفاده می کند تا خود را به سمت جلو در آب حرکت دهد. پیش از این نیز نسخه هایی از این نوع موتور توسط کشورهای مختلف ساخته شده بود . اما این ایده که بتوان به طور کامل یک موتور تمام مغناطیسی ساخت ،امکان پذیر نبود و به نظر می رسد چینی ها غیرممکن را ممکن کرده اند .

موتورهای MHD از سیستم نیروی آهنرباهای ابررسانایی استفاده می کند تا زمینه های قوی ایجاد کنند که باعث می شود آب از مسیر حرکت موتور کنار رفته یا زیردریایی ها را شناسایی کند .

سایت رسمی نظامی چین گزارش داد که شرکت صنایع کشتی سازی چین (CSIC) پیامی را در پروفایل عمومی رسمی خود برای تأیید آزمایش ارسال کرده است.

هیچ اشاره ای به نوع کشتی آزمایشی ، اندازه آن، سرعت واقعی آن، اندازه موتور یا ظرفیت آن نشده است .این گزارش می گوید موتور مذکور بی نهایت بی صدا است و در نتیجه می تواند در عملیات های نظامی کاربرد  داشته باشد .

به نظر می رسد چینی ها موفق شده اند از طریق این موتور از فناوری های آمریکا سبقت بگیرند . این موتور مغناطیسی حتی قادر است زیردریایی های هسته ای و سرعت بالای آمریکایی را شناسایی کنند .

موضوعی که به لحاظ نظامی نه تنها برای چین حائز اهمیت است ، بلکه می تواند  متحدان نظامی این کشور را دستخوش شادی و هیجانی پرشور کند .

باید دید چین قصد  دارد این تکنولوژی را بومی سازی کند یا با صادرات آن یک سرفصل جدید در تسلیحات فناوری محور خلق کند .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها