ساخت اولین سوپر کامپیوتر ایرانی تا ۹۹

0
430

اولین سوپر کامپیوتر  یا ابر رایانه ایرانی تا سال ۹۹ آماده می شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، هر کشور در حوزه فضایی، هوایی، مدیریت بحران، بخش نفت و صنایع بانکی نیازمند پردازشگرهای پیشرفته با ظرفیت پردازش بالایی است و تنها این پردازش از طریق سوپر کامپیوتر امکان پذیر است.

سوپر کامپیوتر چیست؟

سوپر کامپیوتر یا همان ابر رایانه کامپیوتری است که از نظر قدرت و سرعت از همه کامپیوترهای موجود در آن عصر بالاتر است. از این وسیله به منظور پردازش رایانه ای در صنایع سنگین بهره برده می شود. سوپر کامپیوترها هم مانند دیگر انواع رایانه ها در حال پیشرفت هستند و بسیاری از ابر رایانه های گذشته از نظر سرعت و قدرت از رایانه های امروزی ضعیف تر بوده اند و تنها از نظر ابعاد از آن ها بزرگتر هستند.

بزرگترین سوپر کامپیوتر در جهان

بزرگترین سوپر کامپیوتر جهان سال گذشته در آمریکا رونمایی شد. واشنگتن و توکیو در زمینه تولید سوپر کامپیوتر یا همان ابر رایانه با یکدیگر رقابت دارند. آمریکا معتقد است که قدرتمندترین ابررایانه را تولید کرده و ژاپن ادعا دارد که سریعترین سوپر کامپیوتر به این کشور تعلق دارد.

اولین سوپر کامپیوتر ایران

ایران که تا کنون نتوانسته به ابر رایانه دست یابد در تلاش است به سوپر کامپیوتر دست یابد و در این رابطه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توئیتی اعلام کرد که ابررایانه ایرانی “سیمرغ” تا سال‌ آینده آماده می‌شود؛ صد برابر قدرتمندتر از نمونه‌های قبلی، عالی و فوق‌العاده!

طبق گفته او، این ابررایانه برای حمایت از کسب‌وکارها با هدف توسعه هوش‌مصنوعی به مردم خدمت خواهد کرد. هزار آفرین به سازندگان جوان و خلاق. بچه‌ها ممنونیم.

پیش از این نیز نصرالله جهانگرد معاون فناوری های نوین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بدون اعلام زمان خاصی برای این پروژه گفته بود که به دنبال دستیابی به پردازشگرهای قدرتمند با ظرفیت پردازش چندین پتابایت در ثانیه با حمایت و سرمایه گذاری در دو دانشگاه در کشور است تا این هدف بزرگ محقق شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها