ساخت ربات دلتا در ایران

0
708

در ایران هم ربات دلتا ساخته شده اما فعلا در غالب یک تحقیق دانشگاهی بوده و هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ربات دلتا یکی از انواع ربات های مورد استقبال در جهان است و در ایران هم یک تحقیق دانشگاهی موفق به ساخت این نوع ربات شده است.

  •  یکشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۴
  •  دسته‌بندی: علم و فناوری ایران
  •  کد خبر: 98032611991
  •  منبع : وزارت علوم و تحقیقات

ساخت ربات دلتا در دانشگاه بیرجند

ربات دلتا

محققان دانشگاه بیرجند برای نخستین‌بار در شرق کشور، موفق به طراحی و ساخت ربات دلتا شدند.

به گزارش ایسنا، رضا پایان، دانشجوی کارشناسی مهندسی برق دانشگاه بیرجند با راهنمایی و سرپرستی مهندس رضا زارع عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه بیرجند و سیدحسین موسوی کارشناس آموزشی این دانشکده موفق به طراحی و ساخت ربات دلتا شدند.

ربات‌های دلتا گونه‌ای از ربات‌های موازی هستند که از سه بازوی متصل به مفصل و تکیه‌گاه اصلی ساخته شده‌اند و مهم‌ترین ویژگی ربات‌های دلتا توانایی انجام حرکات دقیق و سریع با حداکثر ظرافت است.

ربات‌های دلتا با توجه به توانایی‌های منحصربه‌فرد و قیمت ارزان بهترین گزینه برای بسته‌بندی محصولات تولیدی در کارخانه‌ها است.

اولین ویژگی این ربات وجود موتورهای ثابت است و مهم‌ترین تفاوت ربات‌های دلتا و ربات‌های انسان‌نما ثابت بودن موتورها و سبک شدن بازوها در این‌گونه از رباتها است که این نکته باعث شده تا بازوها سبک‌تر شوند و سرعت و دقت حرکات افزایش یابد.

این تحقیق دانشگاهی پیش از این نیز در ایران ساخته شده و در تهران نیز دانشجویانی موفق به ساخت ربات دلتا شده اند. اما هنوز در کشورمان نهادهای دولتی به تصمیمی برای تولید انبوه این نوع ربات نرسیده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها