آموزش گام به گام ساخت وب سایت با استفاده از Google Sites

0
521
آموزش گام به گام ساخت وب سایت با استفاده از Google Sites

ساخت وب سایت با استفاده از Google Sites بسیار ساده است و برای این موضوع نیاز خاصی به دانش HTML نیست. از این رو با استفاده از چند مرحله بسیار ساده می توانید این کار را انجام دهید. Sites یک سرویس گوگل است که به شما در ایجاد یک وب سایت کمک می کند.

به طور پیش فرض Sites از یک ویرایشگر WYSIWYG استفاده می کند. رایط کاربری آن نیز شامل کاربران پیشرفته است که می توانند به ویرایش دستی کد HTML بپردازند.به طور کلی اگر قصد ایجاد یک وب سایت تعاملی را دارید و قصد دارید بدون دانش برنامه نویسی این کار را انجام دهید با ما همراه شوید.برای پاسخ به سوال بهترین فونت ها برای استفاده در طراحی سایت کدامند در این بخش کلیک کنید.

از آنجا که گوگل سایتس یک سرویس گوگل است، قبل از آغاز کار برای ساخت وب سایت، ابتدا روی باید یک حساب کاربری در گوگل ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب کاربری گوگل می توانید به Google Sites رفته و ثبت نام را انجام دهید.

اگر قبلا در هر سرویس دیگری مانند جیمیل ثبت نام کرده اید، می توانید از همان حساب برای دسترسی به گوگل سایتس استفاده کنید.در این بخش قصد داریم به آموزش گام به گام این ترفند جذاب بپردازیم.

ساخت وب سایت با استفاده از Google Sites

چطور در Google Sites یک وب سایت ایجاد کنیم؟

برای ایجاد وب سایت چند گام وجود دارد و امروز قصد داریم به بررسی مختصری از این مراحل بپردازیم.

در گام نخست باید نام و آدرس وب سایت خود را وارد کنید. از این رو باید روی دکمه Create در داشبورد کلیک کنید که شما را به صفحه جدید ایجاد سایت هدایت می کند. در این بخش نام سایت خود وارد کنید. در این میان در نظر داشته باشید که بر خلاف نام وب سایت URL شما باید یونیک و منحصر به فرد باشد.

چطور در Google Sites یک وب سایت ایجاد کنیم؟

تم و الگوی مورد نظر خود را انتخاب کنید

به طور پیش فرض Sites از الگویی برای وب سایت جدید استفاده نمی کند تا کاربران بتوانند به شخصی سازی طراحی وب سایت خود بپردازند. با این وجود می توانید وب سایت خود را بر پایه ی template موجود ایجاد کنید.در این بخش باید یک الگوی جذاب از دید خود را با کلیک روی بخش Browse the gallery for more انتخاب کنید. در مرحله بعدی یک تم نیز برای وب سایت خود انتخاب کنید.

تم و الگوی مورد نظر خود را انتخاب کنید

ویرایش طرح سایت

Sites وب سایت جدید شما را ایجاد می کند و شما می توانید به ویرایش و شخصی سازی وب سایت خود با استفاده از دکمه های سمت راست بپردازید. برای تغییر لایه ی پیش فرض روی آیکون چرخ دنده کلیک کرده و به بخش Edit site layout بروید. اکنون بر اساس موضوعی که قبلا انتخاب کرده اید می توانید عناصر خاصی از وب سایت خود را مانند اسلایدبار  را فعال یا غیر فعال کنید.

ویرایش طرح سایت

ایجاد یک صفحه در وب سایت

برای ایجاد یک صفحه جدید می توانید گزینه Create page را انتخاب کنید. در این بهش باید نام صفحه و همچنین نوع template را مشخص کنید.نوع template به صورت پیش فرض انتخاب شده است اگر قصد دارید آن را تغییر دهید می توانید از گزینه ‘Learn more در این بخش استفاده کنید تا با قالب های دیگر آشنا شوید.

ایجاد یک صفحه در وب سایت

وارد کردن محتوای مورد نیاز

حال شما نیاز به استفاده از رابط کاربری WYSIWYG دارید که به عنوان محتوای قابل ویرایش در اختیار شما قرار می گیرد. این رایط کاربری شبیه به تمام نرم افزار های ویرایش متن است. در این بخش می توانید از تمام قابلیت های ویرایش گر های متن نیز استفاده کنید.

وارد کردن محتوای مورد نیاز

مدیریت عمومی وب سایت

مراحل 4 یا 5 را تکرار کنید تا چندین محتوا در وب سایت ایجاد شود. در این بخش قبل از رونمایی از وب سایت خود برخی از ویژگی ها را تغییر داده و شخصی سازی کنید.در این بخش می توانید نام وب سایت را انتخاب کرده و توضیحاتی در مورد آن انتشار دهید.

دسترسی ها را کنترل کنید

برای مدیریت دسترسی ها روی نماد چرخ دنده کلیک کنید. در این میان به گزینه Manage Site رفته و به Sharing and Permissions سوییچ کنید.به طور عادی وب سایت های ایجاد شده توسط همه قابل رویت هستند اما شما می توانید محدودیت هایی را اعمال کنید.

حال شما می توانید به دعوت از دوستان خود به وب سایتتان بپردازید و آن ها را از حضور وب سایت خود مطلع سازید.در نظر داشته باشید که قابلیت های مختلفی برای پیگیری مطالب خود در تنظیمات وجود دارد که با کلیک روی آیکون چرخ دنده می توانید از آن بهره مند شوید.

دسترسی ها را کنترل کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها