ساخت ۲۰۰ محصول پایه پدافند سایبری توسط صنعتگران ایرانی

صنعتگران ایرانی موفق به ساخت نزدیک به 200 محصول پایه پدافند سایبری در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور از ساخت ۲۰۰ محصول پایه پدافند سایبری توسط صنعتگران ایرانی خبر داد.

بنابراین گزارش، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در حوزه تهدیدات زیرساختی می‌توان به آب، برق، گاز و مسائل هسته‌ای اشاره کرد، گفت: بعد از حمله استاکس نت توانستیم درس‌های زیادی بگیریم و اشکالات گذشته را برطرف کنیم از این رو به خوبی می‌توانیم این دسته از حملات را به راحتی پاسخ دهیم. این حمله درس‌های زیادی را به ما آموخت به طوری که بخش‌های صنعتی را توسعه دادیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از تهدیدات به صورت نهادینه شده است به ذکر مثالی در این باره پرداخت و گفت: ابزار‌های کنترل صنعتی به طوری که ممکن بود در نرم افزار و سخت افزار تجهیزات خریداری شده از خارج ویروس وجود داشته باشد که در حوزه‌های مختلف توانستیم این مورد را کشف کنیم. در حوزه‌های با اهمیت بالا نمی‌توان به تجهیزات خارجی اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه اکثر کشور‌هایی که تعارض منافع با آمریکا دارند مورد تهدید این کشور قرار گرفته اند، افزود: آخرین نمونه آن حمله سایبری آمریکا به صنعت برق ونزوئلا بود که نزدیک به ۲۰ روز برق آن‌ها با مشکل رو به رو شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل از آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مهاجر یاد کرد و گفت: گزارشات نشان می‌دهد که بسیاری از بیمارستان‌ها و سیستم‌های برق و ارتباطی ونزوئلا با حمله آمریکا دچار مشکل شد که میزان وابستگی کشور را نشان می‌دهد.

وی بر لزوم توجه به سامانه‌های بومی تاکید کرد و گفت: در سیاست‌های کلی مجمع که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد همه دستگاه‌ها موظف شده اند تا از سامانه‌های بومی استفاده کنند به طوری که دستگاه از طرف حراست و ذیحساب‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرند، محصولات داخلی باید شناسایی و کارایی آن برای مسئولین اثبات شود.

سردار جلالی با اشاره به مرکز دفاعی سایبری کشور عنوان کرد: بخش‌های زیادی از کشور وابسته به فضای سایبری است، لذا ما نیازمند نظام دفاع سایبری هستیم تا بهره‌برداری‌های درست ما را تضمین کند و وابستگی‌ها را به خارج به حداقل برساند و در نهایت بتوانیم با تهدیدات مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ قرارگاه پدافند سایبری کشور تشکیل شد، گفت: این نظام را پایه گذاری کردیم تا بتوانیم بخش‌های مختلف را در این ارتباط داشته باشیم و توانسته ایم محصولات زیادی را تولید و طراحی کنیم به طوری که در شش رشته پدافند سایبری در مقطع دکترا و ارشد داریم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

24 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش