سالی که چندان نکو نبود

0
469
سالی که چندان نکو نبود|کالاسودا

سالی که چندان نکو نبود|کالاسودا

کالاسودا_نگاهی به آمارهای حملات موبایلی نشان می دهد سال گذشته میلادی و نیمه اول سال جاری جزو بدترین سال ها برای دنیای فناوری محسوب می شود .

اگر جزو علاقه من دان به دنیای فناوری باشید یا با رویدادهای این حوزه آشنایی داشته باشید ، حتما می دانید که طی چند ماه اخیر شدت حملات سایبری بی سابقه بوده .

ناگفته پیداست که بار گران این حملات را انواع محصولات دنیای فناوری بر دوش می کشند . افزایش آسیب‌پذیری‌های موبایلی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ از یک سو نگران کننده و از سویی دیگر هشدار دهنده است .

نتایج بررسی‌های مؤسسه Zimperium نشان می‌دهد امنیت دنیای تلفن همراه در سال ۲۰۱۷ درمقایسه با سال ۲۰۱۶ روندی رو به افول را طی کرده است .

نگاهی به آمارها نشان می دهد شدت هک گوشی‌ها و تبلت ها و همین طور سوءاستفاده از آسیب پذیری های سیستم عامل های همراه برای نفوذ به آنها در نیمه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به کل سال ۲۰۱۶ بیشتر بوده است.آماری که نه تنها عجیب است ، بلکه برای بسیاری از کاربران ایجاد استرس می کند.

افزون بر این ها ،از هر ۵۰ برنامه موبایلی بارگذاری شده بر روی گوشی ها یکی آلوده به بدافزار یا کدهای مخرب بوده اند. همچنین در ۸۰ درصد موارد کاربران متوجه حملات بدافزاری به گوشی ها نشده اند.

بر طبق این گزارش از ابتدای سال ۲۰۱۶ حدود ۶۰۰ آسیب پذیری برای گوشی های اندرویدی و ۳۰۰ آسیب پذیری برای سیستم عامل iOS کشف و شناسایی شده و البته تمامی این حفره های امنیتی  و آسیب پذیری ها شدید و جدی نبوده اند. اما این یک هشدار جدی است که برای ارتقای امنیت این دو سیستم عامل مهم دنیای فناوری باید تلاش هایی جدی تر انجام شود .

اما چرا این کاربران تا بدین حد در خطرند ؟یکی از مهم ترین عوامل آسیب پذیری سیستم عامل اندروید استفاده کاربران از نسخه های قدیمی این سیستم عامل است. بر اساس آمار موجود ۹۴ درصد از کاربران اندروید از نسخه های قدیمی این سیستم عامل بهره می گیرند. اما در مقابل تنها ۲۳ درصد از کاربران سیستم عامل iOS کاربر نسخه های قدیمی آن هستند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها