ساماندهی سامانه جامع امور مالیاتی

0
377
ساماندهی سامانه امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور با همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد سامان در سامانه الکترونیکی این سازمان تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سازمان امور مالیاتی کشور به منظور اجرای ماموریت افزایش درآمد مالیاتی که از چند سال گذشته بر عهده این سازمان نهاده شده تلاش دارد تا با تکیه بر تکنولوژی و از طریق سامانه ای جزئیات اقدامات خود در این زمینه را اطلاع رسانی کند.

در این باره این سازمان به همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیازمند است و نمایندگان مجلس نیز به عنوان ناظر در این خصوص این دو نهاد را همراهی می کنند. در ادامه تلاش ها در این زمینه روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

محمدجواد آذری جهرمی در خصوص جلسه روز گذشته و نظرات وزارت متبوع خود توضیحاتی ارایه داد. او پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با موضوع طرح جامع مالیاتی کشور یادآور شده که دو دیدگاه متفاوت درباره کمک به سامانه جامع مالیاتی وجود دارد که دیدگاه نخست این است که تمامی دستگاه ها تمام اطلاعات خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند و این سازمان باید بانک اطلاعاتی تشکیل داده و آن را پردازش کند و مدل دیگر این است که دستگاه های مختلف باید امکان دسترسی سازمان امور مالیاتی به اطلاعات و استعلام را فراهم کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت روحانی در ادامه توضیحات خود تاکید کرده که براساس آنچه که در دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات درباره تصویب آیین نامه های تعامل پذیری اطلاعات بین دستگاه های مختلف وجود دارد، اعتقاد ما بر این است که نظام باید استعلامی باشد. سازمان امور مالیاتی از برخی زیرمجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرده تا اطلاعاتی را در اختیار این سازمان قرار دهند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها