سامانه رجیستری موبایل مسافری تا یک ماه باز است

0
469

سامانه رجیستری موبایل مسافری در گمرک تا پایان اردیبهشت باز خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، واردات تلفن همراه به صورت قانونی به دلیل گران شدن ارز با مشکلاتی روبرو شده و حالا بازار به گوشی هایی که بصورت مسافری وارد می شود تکیه دارد.

چندی پیش محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی با در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد ثبت تلفن همراه در سامانه گمرک که از چندی پیش متوقف شده بود، تا ساعاتی دیگر دوباره از سر گرفته خواهد شد.
آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت:

«پیرو درخواستهایی که داشتید، با مساعدت و پیگیری وزیر محترم کشور، سامانه گمرک برای ثبت تلفن همراه که خدمت رسانی را متوقف کرده بود، تا ساعاتی دیگر خدمت‌رسانی را از سر خواهد گرفت.»

اما حالا ابراهیم درستی در رابطه با تعدد باز و بسته شدن سامانه رجیستری تلفن همراه خبر جدیدی داده است.

او با تاکید بر اینکه بازار تلفن همراه در حال حاضر از طریق کالای مسافری تأمین می‌شود، گفته که در اسفندماه سال گذشته سامانه رجیستری تلفن همراه برای چند روزی در راستای تغییر شیوه واردات و تأمین نیاز بازار تلفن همراه بسته شد که در آن مقطع با رایزنی‌های به عمل آمده مقرر شد تا تأمین بازار به شیوه سابق مبنی بر ثبت تلفن همراه با کارت ملی خریدار نهایی در سامانه رجیستری تا پایان فروردین ماه ادامه یابد.

طبق اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه، در چند روز گذشته به دلیل آنکه این مهلت یک ماهه به پایان رسید سامانه رجیستری به روی کالای مسافری بسته شد که در این زمینه بار دیگر با وزارتخانه‌های مرتبط به خصوص وزارت کشور مذاکراتی صورت گرفته و قرار بر آن شد تا این مهلت بار دیگر تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شود.

طبق تظر فعالان بازار گوشی موبایل، باز و بسته شدن مکرر سامانه رجیستری بر بازار تلفن همراه تأثیر قابل توجهی دارد و امید می‌رود فروشندگان به صورت عادلانه به قیمت‌گذاری و فروش تلفن همراه بپردازند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها