سامسونگ با افت سود مواجه شد

0
481

کالاسودا – رشد سود سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، علیرغم فروش چیپست های Stellar افت پیدا کرده است.

سامسونگ الکترونیک رشد سود سه ماهه دوم سال جاری خود را روز سه شنبه منتشر کرد. با توجه به اینکه بازار گوشی های هوشمند با افت شدید مواجه شده بود، انتظار می رفت که این کسب و کار نیز با افت سوددهی مواجه شود.

سود بزرگترین تولیدکننده تراشه و گوشی هوشمند در دنیا، در سه ماهه دوم سال جاری ۵.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۳.۳ میلیارد دلار رسید. با این حال هنوز به فروش ماه های قبلی نرسیده است. سامسونگ در پرونده ای که تنظیم کرده بود ، سود ۱۴.۸ میلیارد دلاری را برای این بازه تخمین زده بود که به آن نرسید.

رقیب تامین کننده گوشی های سامسونگ یعنی اپل، در این باره نیز می گوید سود عملیاتی بیزینس گوشی های تلفن همراه از یک سال پیش تا کنون ۳۴ درصد کاهش یافته و هشدار داده است تا رقابت سخت تری را در نیمه دوم به دلیل انتشار مدل های جدید شاهد خواهیم بود.

غول تکنولوژی کره جنوبی اضافه کرد که تقاضا برای تراشه های حافظه این شرکت نیز خود به یکی از بزرگترین منابع درآمدی سامسونگ تبدیل شده است و انتظار می رود که در نیمه دوم سال نیز به لطف رشد مراکز داده سرور ادامه خواهد یافت.

درآمد این شرکت در ماه های آوریل تا ژوئن با ۴ درصد کاهش به ۵۸.۵ میلیارد دلار رسیده که عموما برابر با برآورد پیشین سامسونگ است. سامسونگ نیز همانند سایر شرکت های بزرگ الکترونیک، از جنگ تجاری ایالت متحده با چین با چالش هایی مواجه بوده است و این بر قیمت برخی از تراشه های حافظه این شرکت اثر گذاشت و قیمت آن را کاهش داد و سبب افزایش فروش گوشی های ارزان قیمت چینی شد.

مشکلات سامسونگ در بازار تلفن همراه تقریبا بر روی ۴۰ درصد از درآمد آن تاثیر گذاشت و به دلیل کمبود نوآوری در فروش دستگاه های سری گلکسی خود دچار تشدید شده است. این بیزینس موبایل درامد عملیاتی ۲.۷ میلیارد دلاری را ثبت کرده بود.

اطلاعات منتشر شده توسط موسسه تحقیقات بازار Counter point در ماه جولای نشان داد که آخرین سامسونگ یعنی گوشی گلکسی ۹ پلاس فروش بیشتری نسبت به آیفون ۸ داشته و پرفروش ترین گوشی هوشمند دنیا بوده است. همچنین ورود رقبایی چون هواوی و شیائومی که گوشی های ارزان قیمت چینی تولید می کنند، نیز بر بازار سامسونگ تاثیر گذاشته است و سامسونگ سهم بازار خود را در بازار چین و هند که بازار جهانی مهمی هستند از دست داده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید