سختگیری اپل در خصوص اپلیکیشن‌های مرتبط با کرونا

0
582

اپل قوانین شفاف‌تری برای برنامه‌های مرتبط با کرونا ویروس تعیین کرده است. اپل روی اپلیکیشن‌های مرتبط با کرونا ویروس سختگیری کرده و تنها آنهایی که سیاست آنها واضح است را در اپ استور نگه می‌دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، این غول فناوری بیانیه ای را پست کرد که در آن قوانینی برای اپلیکیشن‌های مرتبط با ویروس کرونا را شفاف سازی می‌کند. توسعه دهندگان برنامه‌های ارائه شده باید از جانب “نهادهای شناخته شده” مانند نهادهای دولتی، موسسات (آموزش و پزشکی)، شرکت‌ها و سازمان‌های غیردولتی با محوریت بهداشت دارای مجوز و اعتبار باشند.

همچنین اپل تمام برنامه‌های که موضوع کرونا ویروس را به سخره و سرگرمی گرفتند را به طور کامل ریجکت خواهد کرد. این شرکت همچنین توسعه دهندگان مفید را ترغیب می‌کند که برنامه‌های مرتبط با کرونای آنها را در زمان حساس برجسته خواهد کرد و نگران  انتشار به موقع آن نباشند.

اپل خاطر نشان کرد: دولت‌ها، مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه‌های معتبر اگر قصد انتشار برنامه‌ای رایگان در این خصوص را دارند، نیازی به پرداخت هزینه سالانه عضویت در قسمت توسعه دهنده ندارند.

تنها اپل در این زمینه محتاط نیست، بلکه گوگل نیز اخیرا اعلام کرده است که خط مشی خود را در مورد اپلیکیشن‌های گمراه کننده این بیماری تغییر خواهد داد. با این حال رویکرد اپل به طور قابل توجهی هدفمندتر است. این شرکت می‌خواهد پتانسیل رشد برنامه‌های جعلی مرتبط با کرونا را در صورت امکان از بین ببرد، حتی اگر از جانب سایر سازندگان برنامه خوبی باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها