سرعت، عامل افزایش درآمد رانندگان مرد اوبر!

0
380
سرعت، عامل افزایش درآمد رانندگان مرد اوبر!|کالاسودا

سرعت، عامل افزایش درآمد رانندگان مرد اوبر!|کالاسوداکالاسودا – یک تحقیق ثابت کرده است که رانندگان مردی که در اوبر مشغول کار هستند، به سبب سرعتی که در رانندگی خود دارند، درامد ساعتی انها بیشتر از رانندگان زن است.

بنابراین این تحقیق آنها ۷ درصد درامد بیشتری نسبت به همکاران زن خود دارند. در این تحقیق که روز گذشته توسط محققان دانشگاه استنفورد و دانشگاه شیکاگو منتشر شد، مشخص شد که شکاف جنسیتی در کسب درآمد از این استارتاپ مسافربری آنلاین وجود دارد. این تحلیل از بیش از یک میلیون راننده شاغل در این استارتاپ نظرسنجی کرده است و به این نتیجه اختلاف ۷ درصدی در درآمد رسیده است.

شکاف پرداختی میان جنسیتها یکی از موضوعاتی است که همواره پیش روی شرکتهایی فعال در صنعت فناوری قرار دارد. سیلیکون ولی نیز همواره با انتقادهایی در خصوص شرایط شغلی این قشر اقلیت مواجه است و چالشهایی با شرایط استخدام، حفظ و ارتقای زنان شاغل در صنعت فناوری دارد.

اما صنعت فناوری تنها صنعتی نیست که نابرابری پرداختی در آن وجود دارد. بر اساس انجمن جهانی اقتصاد، زنان در آمریکای شمالی ۲۸ درصد کمتر از مردان در سال ۲۰۱۷ دستمزد داشتند. این شکاف پرداختی در اروپای غربی ۲۵ درصد و در خاورمیانه ۴۰ درصد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها