سرعت گرفتن محاسبات لبه و اینترنت اشیاء در کمپانی‌ها

0
153

طبق گزارشی از AT&T Cybersecurity، هفتاد و پنج درصد از مدیران امنیتی شرکتها یا در حال برنامه ریزی یا استقرار محاسبات لبه هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat،  این تا حد زیادی به ظرفیت فناوری برای حفظ پهنای باند، تسریع زمان پاسخگویی و فعال کردن پردازش داده‌ها با محدودیت‌های کمتر نسبت داده می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2028، شرکت‌ها به طور گسترده‌تری از محاسبات لبه استفاده خواهند کرد.

چرخه‌های تکاملی فناوری

اکنون ما شاهد انفجار در منابع مختلف داده‌ها، روش‌های مختلف پردازش داده‌ها، انواع مختلف چرخه‌های محرک حسگر هستیم که واقعاً می‌تواند ارزش زیادی به تجربیات مشتری و کارایی صنعتی اضافه کند.

همه این نتایج کسب‌وکار از راه‌های مختلف برای اهرم‌سازی لبه به‌دست می‌آیند.

انقلاب صنعتی چهارم

O’Brien با بررسی دوران انقلاب صنعتی چهارم از منظر سخت افزاری، گفت که HTC به عنوان یک شرکت سازنده طراحی اصلی (ODM) شروع به کار کرد.

او گفت که اچ‌تی‌سی در حال ساخت مادربردها و تراشه‌های شرکت‌های دیگر و محصولات و رایانه‌های شخصی با استفاده از سیلیکون است.

وی افزود که این شرکت خیلی سریع به سمت تراشه‌های مدار مجتمع (ASIC)حرکت کرد.

این درواقع آغاز آن چیزی است که امروز در دنیای واقعی توسعه‌یافته می‌بینیم.

اکنون ما به قدرت پردازشی بیشتری نیاز داریم، به کیفیت بصری و عملکرد حتی بیشتر در داخل هدست‌های VR برای یک هدست XR و یک نوع راه حل واقعیت افزوده [AR] نیاز داریم.

او افزود که در حال حاضر هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) نیز وجود دارد که فرآیندها را برای تمام محتویات و تعاملات مجازی بهینه می‌کند.

علاوه بر این، لیوانو گفت که تکنولوژی ابر واقعاً همه چیز را تغییر داده است، و محاسبات لبه یک توسعه ابر است.

تکامل اینترنت اشیا

از منظر راه‌حل‌ها و ارائه‌دهنده خدمات، فضای ابر و برخی از ابزارهای آن، کارها را آسان‌تر می‌کنند، اما فرصت‌ها و انتظارات مشتری، همه چیز را پیچیده‌تر می‌کنند.

برخلاف تصور برخی که اینترنت اشیا یک مفهوم جدید می‌دانند، اما در واقعیت، بیش از 20 سال است که وجود دارد.

در نهایت تکامل اینترنت اشیا و IoT 2.0 چالش‌های جدیدی را هم از نظر محاسباتی و هم از نظر یکپارچه‌سازی شبکه و خدمات ایجاد می‌کند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها